torsdag 3 maj 2012

Underbara dag

Igår var en bra dag, jag var på massage och till frisören för att klippa och färga (utväxten), sen avslutades dagen med middag på Story inne i stan med en gammal härlig vän till mig.

Vi pratade, skrattade, (grät nästan) och insåg att livet verkligen kan vara upp och ner men att man alltid vet vem som står bredvid en när det behövs.
Min vän förlorade sin pappa alldeles nyligen i cancer och hon sa att det verkligen märks vem som finns där för henne och vem som inte bryr sig.

Den här vännen är en sån som jag kan ringa när som helst och vi har alltid stöttat varann, man (jag) har några få såna vänner, och det räcker.

Maten blev:

Förrätt: Thailändsk biffsallad (MUMS vad gott, älskar thaismaker)

Varmrätt: Entrecote med kryddsmör, torkad chili och en underbar blandsallad


Jag kan lova er att det var den största biff jag nånsin fått på restaurang ever!
Jag orkade med halva sen var jag proppmätt!

Dock så visade det sig att kockarna fått fel leverans, så de minsta biffarna var ca. 300-390 gr. stora! haha...

Vi blev ju iaf mätta så vi ska inte klaga ;)

Idag blir det plugg som vanligt, ska försöka bli klar med veckans inlämningsuppgift.

Hoppas att ni får en fin torsdag alla!

3 kommentarer:

  1. Härligt med sådan riktiga vänner... och jag antar att du är en sådan, för din vän! :)
    Vilken god mat! Förstår att du var proppmätt! Biffen ser jättestor ut! :)
    Ha en fin dag!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Vänner som man man kan dela allt och lita på till 100% är underbart!
    Maten såg jättegod ut!! Håller med om thai-smaker - underbart!!

    Ha en skön fredag!

    =)

    SvaraRadera
  3. Biffen ser helt galet god ut!=D Såna vänner är skönt att ha, man kan skratta å gråta tillsammans. Kram på dig!<3

    SvaraRadera