måndag 7 maj 2012

Och så var det måndag igen...

Har haft en mysig helg med trevligt folk omkring mig :)

I lördags blev det en spontanmiddag med en kompis från ön som var i storstaden över helgen, riktigt trevlig kväll med massor av skratt och vin!

Igår blev det brunch på Jimmys Steakhouse med en annan gammal kompis (också från ön) men hon bor också i Stockholm idag.
Vi åkte från ena kajen till den andra i Hammarby Sjöstad och stannade till på en uteservering för ett glas vitt i solen (alkoholist javisst :).
Lyssnade på hockeyn som visades inne på restaurangen och hurrade över finlands mål.

Sen avslutades kvällen med balkongmys hos kompisen, härlig helg!

Den här veckan som gått har nog varit den mest sociala veckan för mig på lääänge, fullt ös (och det känns lite i kroppen idag :)

Idag blev det premiär för pizza mixen som jag vann hos Helen för ett tag sedan, det är en s.k "lågkolhydrats" mix och den får helt klart godkänt!
Det är nog den första pizzan som verkligen blir krispig på riktigt.
Ingen "svamp" konsistens här inte!

Nu sitter säkert alla "viäterabsolutrenlchfochingetsåntskit" och skakar på huvudet och tycker att det är illa, men som substitut nån gång så funkar det finfint för mig, och den kommer absolut att göras igen!

Klicka för större bild!

Före gräddning

Färdig pizza
Degen var väldigt kladdig, men med 2 oljade bakplåtspapper gick det lätt att kavla den riktigt tunn, sedan förgräddade jag bara bottnet i ca. 5 minuter innan jag hade på fyllningen.
Ost, tonfisk, skinka och lök, Mumma!
Krispigt och smakar så lik en vanlig pizza man kan komma.

Jag fortsätter leka social och tvingar ut f.d:a grannarna på middag ikväll, blir troligtsvis i Sjöstan eftersom det är så himla mysigt område och inte långt hemifrån.

Vad gör ni en helt vanlig måndag som denna dårå? :)

Kram på er!


6 kommentarer:

  1. Här i England är det bank holiday, dvs. ledigt. Föräldrarna har hälsat på i fem dagar och jag följde just med dem till flygfältet. Här har både ätits och druckits både det ena och det andra men jag har hållit mig ganska bra förutom (inga efterrätter eller dyligt) igår när vi var på Afternoon tea med diverse sötsaker, samt memma och salmiak som föräldrarna tog med sig. Allt det här var dock planerat och det blev därför ingen chock när jag ställde mig på vågen igen:-) Hälften är väl vatten och resten kommer att försvinna när jag börjar leva som vanligt igen. Ser alltid framemot att skära ned på kolhydraterna igen efter ett antal sidosprång. Sött ger mig inte alls samma tillfredställelse som tidigare, snarare hjärtklappning och orolig mage.

    SvaraRadera
  2. Klart man ska unna sig en pizza ibland. Den såg väldigt god ut. Jag har aldrig provat pizza mix förut, brukar göra en med mandelmjöl som är supergod och lätt att göra.
    Ha en fin kväll
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Jag har recept på pizzabotten som inte blir deggig och mina barn älskar bara den botten... :)
    Idag har jag jobbat, haft avslutning med små pianoelever och när jag kom hem så läste jag den nya LCHF-bilagan... :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Vad skoj att du gillade det! Lånade dina bilder och text samt länkade till din blogg ;-)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Man kan beställa den på nätet på en sida som heter Sockerfritt (tror jag) :)

      Radera