fredag 4 maj 2012

Helg och jag är redan "färdighelgad" :)

Fullt ös hela veckan!
Har bollat skola och plugg med kvalitetstid med vänner som jag inte sett på länge, igår blev det en spontanmiddag med en kompis från skolan som jag inte sett på över ett år!
Fast vi bor i samma stad, helt sjukt men så är det ibland.

Vi åt middag på Imperiet där en annan kompis till mig jobbar, så när hon gick av sitt pass blev det en stunds tjattrande med henne också, mys!

Jag skippade varmrätten och åt istället 2 förrätter, min kompis jobbar som kallskänka så jag kan alltid lita på att jag får bra käk :)


Första förrätten blev toast skagen utan toast såklart, fick en fräsch sallad till.


Och den andra rätten blev hummersoppa, gott!

Sen när vi begärde notan så kom servitrisen in med en liten överraskning från min söta kompis i köket ;)

Vispad grädde (utan socker), jordgubbar, björnbär, hallon och lite nötter till mig, en liten chokladbakelse till Rebecka (från himlen om man lyssnade till hennes mmmande :)
Plus varsitt glas champagne, lyx på hög nivå!

Idag blir det att skicka in lite skoluppgifter och sen städa så att det blir fint här hemma.
Kvällen kommer att spenderas framför hockeyn på tv:n :)

Hoppas att ni får en härlig helg alla! Kram

9 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj, vad kul att ha sådan kompisar som jobbar på restauranger! :)
    Maten ser mycket god ut!
    Ha en fin dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig middag! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vilken snäll kompis! Perfekt efterrätt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken god middag, avis!! =)

    SvaraRadera
  5. Bra kompis! Var rädd om henne:))

    SvaraRadera
  6. Himla bra ställe din kompis jobbar på!=)) Maten ser suverän ut! Kram

    SvaraRadera
  7. Superlyx!! Visst är det en härlig "bantning" =))

    SvaraRadera
  8. Har du ett intresse för fitness? och du kanske har ett större intresse för att få en snygg kropp inför sommaren, med rätt kost och träning!
    Besök då gärna min blogg. Här delar jag med mig av knep och knåp för att få din drömkropp!
    Jag har även tävlingar och utlottningar av träningsscheman samt kosttillskott och annat intressant!
    http://traningsgurun.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar ha missat att jag äter lchf?
      Du tycker ju att lchf är en diet som inte alls funkar, enligt din 5-i topp lista på idiotiska dieter ;)
      Så nej jag tror inte att jag behöver din hjälp!
      Tack ändå! :)

      Radera