söndag 13 maj 2012

Goooodmorgon!

Solen skiner och det är knappt en vindpust ute, helt underbart!
Vaknade redan 08.00 hur pigg som helst, har börjat sova med fönstret öppet på natten och det är otroligt hur gott man sover när det är svalare i sovrummet.

Idag firas alla mammor i Finland (och då även på Åland), jag har självklart ringt och grattat min fina mamma.
Får fira henne nästa gång jag åker hem till ön :)

Gårdagens mat blev chili con carne med fräst zucchini, jag hällde bort den söta tomatsåsen från bönorna och tog en annan med mindre kolisar.
Dock är ju bönor egentligen också big no no, men det är så liiite bönor på en stor kastrull så det får va! :)


Supergott och så enkelt att slänga ihop, har massor kvar så det blir nog lunch idag också :)

Idag blir det ingen större action här, kanske en promenad i det fina vädret!

Ha en skön söndag alla!

6 kommentarer:

  1. Solen skiner hos också! :) Härligt att det är en solig helgdag!
    Ha en fin söndag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Ja vilken härlig morgon att vakna till :)
    fåglarna kvittrar i kapp utanför fönstret, verkligen ett måste att sova med öppet fönster nu så att man hinner njuta av alla underbara ljud när man vaknar ;)
    ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. Svar: Hehe ja, men tiden går hur snabbt som helst så man hinner knappt blinka! Haha. kram

    SvaraRadera
  4. Taaack vännen!!
    Gud va gott, saknar husmanskost och ajg har bara hållt på med min världen runt 1 vecka hahaha! ;D

    SvaraRadera
  5. Oj vad gott med chilli! Måste jag göra snart känner jag

    SvaraRadera
  6. Perfekt lchf rätt. Ser verkligen gott ut.

    SvaraRadera