fredag 11 maj 2012

Fredag igen!

Veckorna går på i 110, nästan så att man inte hänger med!
Igår mötte jag upp mamma och två av systrarna i Täby centrum för lite lunch och shopping.
De var här för att leta studentklänning till yngsta syrran och vi hittade en riktigt fin sak, hon kommer att vara sååå vacker!

Åt en ceasarsallad till frukost/lunch, höll mig mätt till 18 och sen blev det sparris igen :)
Har de senaste tre dagarna ätit sparris till middagen, det är ju gott och nyttigt!


I förrgår såg tallriken ut såhär, minisparris med stekt bacon, parmesan och en aioli med örter.

Och så gårdagens middag, en bit grillad flintastek, baconlindad sparris, grillad hallomi (blä aldrig mer gummiost!) plus en klick av den hemlagade aiolin.


Köpte även en ask med jordgubbar och just nu så smakar jordgubbarna verkligen jordgubbar och inte bara vatten, mums!

Den som säger att det inte går att leva på lchf och att vi äter så mycket dåligt fett osv, TÄNK OM!
Det är så enkelt och så gott att leva low carb liv.
Jag har till och med slutat att tänka när jag går ut och äter/dricker, det sitter i ryggen vad jag ska och inte ska äta.

Ibland kan jag bli orolig över att jag äter för LITE eftersom det oftast inte blir mer än 2 mål per dag (periodiskt fasta utan att jag ens tänker på det).
Men jag försöker tänka så att förr fanns det varken mat eller tid att äta 4-5 ggr per dag (som är dagens råd) och människokroppen är inte gjord för att äta hela tiden.

Så jag lyssnar på min kropp och matar den när den verkligen Är hungrig och inte törstig eller sugen :)

Slut på tjatet nu, det är ju Fredag idag!

Njut av helgen och ta hand om varann, KRAM på er!

8 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på sparrissoppa...med smörstekta sparristoppar i...namnam!=))

    Tiden bara rusar iväg, känns som man inte hinner med riktigt!=S

    Ha en fin helg söta du!!!<3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, tiden går otroligt fort... måndag-fredag är det för mig!
    Hur många systrar har du? :)
    Härligt med studenttider! Hade en student (sonen) hemma förra året...
    Och sparris är sååå gott!
    Ha en fin fredag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Jag har samma "problem" med att jag inte äter så himla mycket, iallafall om man jämför med andra LCHFare. Men jag försöker också tänka att det verkar ologiskt att äta bara för sakens skull. Är jag hungrig så äter jag, är jag inte hungrig så äter jag inte. Gillar din blogg! :)

    SvaraRadera
  4. Sparris är ju så galet gott! Lchf is tha shit :)) löööve it! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Sparris som är såå gott!
    Vi äter det minst en gång i veckan, jag kan äta en hel knippe till frukost med bara lite salt på och smält smör.

    Hoppas du får en riktigt trevlig helg.
    kram

    SvaraRadera
  6. Nämen - då var vi där samtidigt :)
    Sparris is da shit!

    Kram

    SvaraRadera
  7. i Täby C, menar jag :)

    SvaraRadera
  8. Sparris är nog min favoritgrönsak, så himla gott och passar till allt, både vardag och fest! Ha det bra!

    SvaraRadera