torsdag 19 april 2012

Puhhh fullt upp hela tiden!

Kul men lite stressigt, så kan jag beskriva den här veckan.
Mycket som ska hinnas med och samtidigt vill man inte stressa ihjäl sig så man inte kan njuta av det roliga :)

Igår var jag på studentskiva, hade inte ätit så mycket innan och maten som bjöds på var:
Toast skagen till förrätt, kött med rödvinssås, grönsaker och potatisgratäng till varmrätt och pannacotta med blåbär till dessert.

Som ni ser så var det en hel del kolisar, men jag gjorde som vanligt, undvek brödet, gratängen och tackade helt nej till desserten, blev mätt ändå!

Ingen vid bordet som höjde på ögonbrynet, tvärtom så fick jag frågan om jag kör lchf av en kvinna.
Det ledde in på ett roligt samtal och hon berättade att hennes dotter gått ner över 30 kilo och att hon hållit sig borta från kolisar osv.
Kul!

Gårdagens frunch blev strimlad zuccini med kyckling & baconpanna MUMS!

Dagens middag kycklingfilé med bea och fräst rödlök och broccoli, enkelt men supergott.

Jag skulle nog säga att jag fortfarande kör periodisk fasta eftersom jag aldrig äter något efter middagen och innan lunchtid, och det funkar superbra.
Jag måste ibland påminna mig själv om att äta för jag har inte lika tydliga hungerskänslor som tidigare (om det nu var hunger eller sug tidigare).

Tror fortfarande stenhårt på att det mesta kan kontrolleras av kontoret som sitter mellan öronen :) det gäller bara att vara beslutsfast!

Just det, jag var på massage idag också, skönt och välbehövligt.
Sen har jag bara pluggat resten av dagen, skönt att jobba bort allt innan jag drar iväg på kryssningen i morrn.

Som sagt! myyycket att pyssla med hit och dit....

Ha en skön kväll alla! Kramar

3 kommentarer:

  1. Det är roligt att du har mycket på G, kul att du fick en praktikplats till sist också! Jag är halvvägs in i min och stortrivs!!=) Jag ska nog köra PF snart igen, men det är lite svårare när man jobbar å rasten är när den är liksom...jag kan ju inte smita å äta när rasten är slut liksom, haha! Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med att det är mycket som styrs från vår hjärna... fast med hjälp av LCHF är det lättare att styra hjärnan då! :)
    Jag ska också snart på helkroppsmassage, ska blir såååå skönt! :)
    Ha en fin dag!
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Just nu sviktar jag lite tyvärr. Trots min 8-veckorskurs så jag borde vara mer tagggad än någonsin. Hade bara gått 0,1 kg senaste veckan o då kommer hopplösheten krypande. Sååå mycket som jag tränar! O så lite resultat...Jag har svårt att bli av med hungerkänslorna också trots LCHF-kost. Det funkade bra i början men inte nu längre. Kroppen har nog vant sig.

    Kram

    SvaraRadera