söndag 8 april 2012

Mysig helg!

Varning för lååångt inlägg! :)

Har haft en kanon trevlig helg med systeryster och goda vänner, vi har ätit god mat, druckit gott vin och haft det allmänt bra :)

Igår var vi en sväng till Nacka Forum för att leta efter ett par nya skor till mig, eftersom min klädsel på praktiken kommer att vara kostymbyxor och kavaj så vill jag ha ett par snygga stilrena skor som också är bekväma att jobba i (jag vet skitsvårt!).
Hittade ett par som jag gillade men dom var slut i min storlek så jag får leta vidare nån annan dag.
Min söta systeryster

Jag var bara tvungen att ta en bild på syrran och hennes high carb tallrik ;)
Hamburgare med pommes och vitlöksdipp och cocacola, min tallrik bestod av ceasarsallad utan krutonger och vatten att dricka.

Jag kan lova att hennes tallrik såg rätt god ut, men ska jag komma ner till hennes vikt (och spegelbild) så får jag låta bli...

Efter shoppingrundan (som slutade med att jag kom hem med en flaska balsam endast!?!) så åkte vi hem och softade i soffan med ett glas vin och lite musik.

Senare intogs middagen nere vid vattnet på en mysig liten restaurang, jag åt jordärtkockssoppa till förrätt och fiskgryta till varmrätt och drack vitt vin till.

Jag har stått still i vikt nu i 2 veckor och jag VEEET att det beror på för lite träning och alldeles för mycket mat och vin, fast det är "godkända" saker som slinker in i brödhålet så är det ändå för mycket energi som går in, vilket jag måste ändra på NU, helst i förrgår......

Nåja, inget att gråta eller gräma sig över, jag är ju en livsnjutare i stora mått så jag måste bara reglera måttet lite granna så fixar det nog sig :)

I morse skippade vi frukosten och gjorde en brunch istället (är fortfarande proppmätt kl 18.30!).

Rostad butternutpumpa med flingsalt, peppar och olja, pinjefärsbiffar med fetaoströra, tonfiskröra, skinkröra, skagenröra, low carb bröd, avokado och kokta ägg.
MUMS!

Nu blir det filmmys och ett stort glas citronvatten för att hjälpa matsmältningen lite på traven ;)

Hoppas att ni alla har haft en underbar helg och att ni mår bra! Kramar


3 kommentarer:

  1. Din helg ser i alla fall god ut ;-)

    SvaraRadera
  2. låter gott med pinje i färsen, jag åt pinjenötter igår för första gången men inte sista, hej!

    SvaraRadera
  3. Anna i Skåne10 april 2012 09:17

    Jag tycker din tallrik ser mycket godare ut!!

    SvaraRadera