söndag 22 april 2012

Lchf Kryssningen

Hej på er!

Har ju som sagt varit på kryssning och tänke ge er lite skvaller :)

Vi var 4 personer från gruppen som jag är med i (facebook) som möttes upp på terminalen, plus min syster som hängde med som sällskap.
2 av tjejerna hade jag aldrig träffat innan så det var kul att träffas och de var härliga tjejer :)
Emelie (livutansocker) har jag träffat förut och hon är fortfarande lika trevlig hon med ;)

Vi installerade oss i våra hytter och möttes sen upp för att äta tapasbuffé tillsammans med alla andra lchf:are.
Vi hade fått information om att det skulle räcka med den buffén så ingen av oss hade bokat någon annan middag, lite besvikna blev vi tyvärr.

Maten var bara kallskuret, och så fanns det mat som (jag) inte anser vara lchf, såsom inlagd rödbeta, melon, morötter och sånt.
Nåväl, vi hade skitkul i vår lilla hörna (vin räddar allt ;)

Så när vi var "nöjda" så gick vi en sväng till taxfreen och sen till min och syrrans hytt för att dricka lite mer vin och lyssna på musik.

Sen gick vi till karaoken och lyssnade på skönsång och så skrålade jag en red hot chilipeppers låt (efter lite för mycket vin).....

Kvällen fortsatte i diskot och det var riktigt kul!
Fina Annika och Emelie
Dagen efter försov jag mig (medvetet) och mitt huvud var tyngre än tyngst.... Dumt huvud får kroppen lida kändes mer än passande...

2 alvedon, 2 kokta ägg och en kopp kaffe sen var jag på banan igen :)
Resten av dagen satt vi på föreläsningar, och de var riktigt intressanta sådana.

Jag känner att jag inte orkar dra alla för då skulle jag få sitta vid datorn resten av dagen och skriva, men jag gissar på att ni kan läsa mer om föreläsningarna på andra bloggar.

Lunchen intogs i den vanliga buffén och där var det inga problem alls att hålla sig till lchf (trots att det var många som inte gjorde det).

Lite kul var ju att vi hade orangea "band" runt handleden (för att dom skulle veta vilka som fick gå på föreläsningarna osv) så man såg väldigt tydligt vem som hörde till lchf gänget ;)



Ovan ser ni lite av maten som intogs i lunchbuffén, massa gott!

Kort och gott så är jag nöjd med kryssen och det skulle vara SÅ kul att åka igen, men jag saknade lite fler yngre människor där, eftersom det är den yngre generationen som måste föra budskapet vidare och lära sig mer om lchf.
Annika Dahlqvist

Monique Forslund







10 kommentarer:

  1. Nästa år SKA jag med!! Styra upp medelåldern lite, då får vi röja tillsammans Daniela! Skulle förvisso va kul att styra en träff nåt innan det, i sommar kanske? Några yngre roliga, mat, vin och massa prat! :) Eller vad säger du? Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Låter ju jätteroligt!! Hade man fått smygäta choklad hela tiden hade jag velat följa med, haha. Jag är grym på karaoke! Haha ;)

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Kanske ska också åka nästa gång! :)
    Ha en fin och lugn söndag! :)
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Låter superskoj men tråkigt att ni var besvikna på tapasbuffén :/ Skulle vara väldigt kul att följa med någon gång :) Hoppas man tillhör den "yngre" skaran ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hur har jag missat det här?
    Nattikram, duktiga du!

    SvaraRadera
  6. Så trevligt det verkade!!
    Nytta med nöje .. ;)

    =)

    SvaraRadera
  7. vad roligt! :D hade ju jag velat med på!!

    SvaraRadera
  8. Sv: Jag lagar den själv! Lätt som en plätt! :)

    SvaraRadera
  9. Aw vad söt du e tack gumman!

    SvaraRadera
  10. Blir det en kryssning nästa år så är jag sugen på att åka med!!

    SvaraRadera