måndag 2 april 2012

Fyllda Hamburgare Recept

Jag gjorde ju "bamseburgare" i förrgår, och det var riktigt smaskigt!

6 st. 160-170 gr. biffar

800 gr köttfärs
1/2 dl grädde
2 msk pofiber
3 ägg
2-3 tsk sambal olek
2-3 dl valfri ost
jalapenos
salt, peppar, chilipulver, paprikapulver

Blanda ihop alla ingredienser och om du har en hushållsvåg så kan du mäta upp 80-90 gr. klumpar med smet.

Platta ut en klump och fyll sedan med ost och hackad jalapenos.

Ta sedan en till klump och tryck ut och "lappa" över den fyllda delen.

 Stek först i stekpanna på ganska hög värme så att de går ihop ordentligt.
Kör dom sedan klart i ugnen på 200 grader ca. 10 minuter.


De var lite tricky att äta i salladsblad men GUUUD vad gott det var! :)


8 kommentarer:

  1. Svar
    1. http://www.lchfrecept.com/ShowComment.aspx?ID=906

      Där kan du läsa om Pofiber :)

      Radera
  2. åh detta såg ju helt fantastiskt gott ut. Det ska absolut testas snart.. och lägger givetvis din länk i min blogg för detta goda recept... :) Kram

    SvaraRadera
  3. Det gäller ju att äta ”riktig mat” för att må bra - som jag ser det.

    SvaraRadera
  4. Åååå Jesus vad gott det såg ut!!

    SvaraRadera
  5. Om jag kommer dit i helgen så måste du laga det igen! Såg ju sjukt gott ut! :D

    SvaraRadera
  6. Åh vad gott det såg ut!
    Vi brukar äta det där hemma men jag har aldrig haft nå fyllning i mitten utav burgaren.
    Där emot så brukar jag ha riven mozzarella, knaperstekt bacon i smeten och det är också helt sjukligt gott :)

    SvaraRadera
  7. Visst är det gott med sallad runt om, jag har med gjort de ett par gånger o det är asgott :D

    SvaraRadera