fredag 6 april 2012

Fullt ös medvetslös!

Så kan man sammanfatta den här veckan!

Jag har inte alls prioriterat bloggen och det har faktist känts ganska bra måste jag säga, kanske jag är inne i nån form av bloggtorke-period...

Nåja, jag fick praktikplatsen jag ville ha och det är SÅ skönt att ha det fixat så man slipper fundera mer på det!
Ett 4-stjärnigt designhotell är det och jag kan lova er att jag ser framemot att börja där!

Maten har funkat bra hela veckan, inga avsteg alls (om man inte räknar lite för mycket vin flera dagar den här veckan ;) men jag tycker att det är vardagslyx att promenera i Hammarby Sjöstad och sätta sig med ett glas vitt i solen en onsdag eftermiddag med goda vänner så då får det bli så :)

Igår var jag på middag på en känd kines i stan, vart riktigt riktigt sugen på friterad kyckling med sötsursås, men jag höll mig ifrån det och gjorde ett bättre val (duktiga mig ;)

Förrätt klar kycklingsoppa med champinjoner och lök

Kyckling wok med cashewnötter och vitlök
Däremot borde jag INTE valt varmrätten med vitlök, fy tusan vad mycket vitlök det var i den!
Jag gillar vitlök men jag vill inte att det tar över alla andra smaker.
Kanske är det därför man äter den med ris för att dämpa och neutralisera smakerna, och eftersom jag inte åt ris så blev det för mycket.

Idag kommer min lillasyster hit för att hänga hela helgen, ska bli supermysigt!
Funderar på att ta med henne till en superbra spansk restaurang som har världens godaste tapas.

Vad ska ni göra i Påsk? traditionellt firande eller gör ni som mig och struntar i påskmaten och storstädningen? ;)

Glad Påsk!

5 kommentarer:

  1. Skiter fullständigt i påskmat, påskpynt å stresstädning, haha! Och godis såklart!=)) Ungarna är så stora nu med så de vill inte ens ha påskägg längre. Blir nog chips för deras del.=))

    Fanken va mysigt det låter att strosa runt lite å sen sätta sig ner å ta ett glas vin bara sådär liksom! Älskar sånt!=)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Håller med, Hammarby sjöstad, ett glas vitt, sol och vänner = kan inte bli bättre en vardag :-) Grattis till platsen!
    Vi har slappar heg på stugan, halvpåskig mat men noll städning ;-) Var finns den braiga tapasrestaurangen? Glad Påsk!!

    SvaraRadera
  3. Här är det traditionellt påskfirande som gäller. Med hela tjocka släkten. Jag gillar det dock väldigt mycket eftersom vi är en familj/släkt som gör massa roliga saker tillsammans. Alltså inte ett sådant påtvingat släktmöte som kan uppstå. På buffén finns det både traditionell påskmat men också mycket, mycket annat. Man kan nog snarare kalla det för vårbuffé. Annars är det utgång tillsammans med tjejgänget som hägrar ikväll. Det var länge sedan så jag ser fram emot det mycket :) Ha en finfin helg. Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Påskmat men inget påskgodis här :) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Här är det lite lagomt med påsk. Inga måsten men lite pyntat, lite påskmat och så byter barnen påskbrev med varandra:))

    SvaraRadera