måndag 9 april 2012

Effektiv måndag!

Den måndagen har bara sprungit förbi mig, ingen måndagsångest här inte :)
Började dagen med att åka och handla lite, köpte även expressens lchf-bilaga med hopp om att få läsa om min bloggvän Emelie, men hennes intervju var inte med :( trist men sånt som händer.

Sen blev det en lätt lunch, skagenröra och kokta ägg från igår.
Bra energi innan jag hoppade upp på bandet, det blev jogg/powerwalk 8 km, kändes otroligt bra att röra på sig.
Måste verkligen hitta tillbaks till mina gamla strikta rutiner, mår så mycket bättre av att röra på mig ordentligt.

Sen kokade jag en stooor kastrull med kycklingsoppa, supersmarrigt!

Sen var det dags för dagens plugg, tänkte att jag skulle kombinera nytta med nytta ;) så jag ställde mig på bandet och gick i vanlig promenadfart medans jag läste mina kapitel.
Fick ihop ett par kilometrar och vart faktist lite svettig fast det var en långsam prommis.

Läste någonstans att dom har införskaffat löpband på vissa kontor i USA, under höj och sänkbara skrivbord så att man kan röra på sig medans man jobbar.
Det vore ju inte en så dum idé med tanke på att kontorsråttor ofta blir stillasittande/stående ofrivilligt.
Sen är det säkert en vanesak att få det att funka beroende på vad det är för uppgifter man har osv.

Middagen blev kycklingsoppan och ett finncrisp med skinkröra (från igår).

Och just nu har jag plåt nummer 2 med frökex i ugnen, puhhh....
SEN ska jag slappa i soffan resten av kvällen!

Ha en skön kväll alla raringar :)

UPDATE: det blev en promenad till ikväll, ute i regnet och blåsten med bästa Jessica :) Tack för att du hängde med vännen!

3 kommentarer:

  1. Ingen ro och vila där inte, bra jobbat!
    Jag joggade 5km idag och kände mig väldigt nöjd jag med :)

    Ingen dum idé med löpband på kontoret! Jag har höj och sänkbart skrivbord så det skulle funka :)))

    SvaraRadera
  2. Tack själv, det var uppfriskande :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kan du lägga ut receptet på kycklingsoppan? Det lät gott! :)
    Ha en fin kväll!
    //Lana

    SvaraRadera