torsdag 15 mars 2012

Trög och trist dag...

Den här dagen har gått otroligt trögt, suttit och skrivit tenta i 4 timmar i hotellkunskap.
Helt okej men man blir ju lite lätt slö i skallen av allt skrivande och läsande.

Ingen frukost eller lunch idag heller men en celsius slank det ner för energins skull, magsäcken är väl så stor som det är meningen att den ska vara nu efter lite fasta :)

Många tror att magsäcken krymper men det är en myt, däremot så äter människor alltid mer än dom egentligen behöver och för många mål mat per dag vilket resulterar i att magsäcken alltid är uttöjd mer eller mindre.

Men nu kan jag lugnt säga att min magsäck dragit ihop sig igen för efter en assiette med köttbullar, sås, gurka och lingon så var jag proppmätt :)

Har väl rullat typ 100 köttbullar idag (massor med köttfärs som jag inte visste vad jag skulle göra med) så nu är frysen påfylld med matlådor igen.


Nu blir det soffan och en mugg te, ha en skön kväll alla raringar!

7 kommentarer:

  1. Jag hade också planer på köttbullar idag men det blev köttfärssås istället:)

    SvaraRadera
  2. Tror att jag också ska testa det där fastandet :-) tack och kvällskram!

    SvaraRadera
  3. Duktig du är! Såg tävlingen när jag kom hem igår :D Bara inte haft energi att lägga upp den, grymt seg och trött här med! Grått ute och grått inne i huvudet känns det lite som.

    Hoppas tentan gick bra :)

    SvaraRadera
  4. Hej:) en fråga: när du köper "hämt-mat- thai"
    Vad köper du då? Är det inte mkt kolhydrater?
    Jag älskar thai mat och trodde inte man kunde köpa ute
    Utan att man måste laga den själv. Tack för svar!:)
    Skitbra blogg !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter inte det så ofta men när jag gör det så väljer jag sånt som jag vet att har lågt kolhydratsinnehåll.
      Eftersom jag inte alls är sockerkänslig så spelar det ingen större roll om dom haft i palmsocker eller liknande.
      Samma sak när jag lagar thai själv, för att få dom rätta smakerna använder jag fisksås, ostronsås osv.
      Bara man lämnar bort ris/nudlar osv så tycker jag att det är helt ok!

      Radera
    2. Sen beror det ju helt och hållet på hur ofta man kör hämtmat och vissa rätter är ju bättre än andra osv. Tyvärr används det väldigt mycket glutamat och skit på svensk/asiatiska restauranger och det är ju mindre bra :(

      Radera