tisdag 6 mars 2012

So far so good!

Var som sagt till tandis idag, 755 kronor för 10 minuter, varför blev jag inte tandläkare för?!

Det enda som gjordes idag var en spolning och så fick jag en ny "mini-tandborste" för att kunna hålla rent med min äckliga gelé som dödar alla små bassilusker som lätt fastnar där...

Jag ska borsta noga och gärna 3-4 ggr per dag för att det inte ska bli inflammerat, hon kunde inte säga om jag kommer behöva operera bort tanden eller inte men det var tydligen väldigt tajt för den att komma upp därav min svullnad och smärta :(

Nåja, nog pratat om tandfan! :)

Dagens matintag:

Frukost: 2 kokta ägg med tonfiskröra
Lunch: 2 fröknäcken med ost och korv
Middag: 1 hamburgare med tillbehör


När jag kollar på dagens matintag så är det rätt lite mot vad jag brukar äta, (med tanke på att jag sprungit runt halva stan idag OCH tagit en 6 km powerwalk).

Men jag är inte speciellt hungrig heller så en kopp kaffe med grädde sitter bra som kvällsmys framför ... DESPERATE HOUSEWIVES :)

Ha en skön kväll alla raringar!

5 kommentarer:

  1. Haha...den tanken har slagit mig också. De måste ha en jäkligt bra timpenning! Men å andra sidan har jag aldrig varit värst intresserad av att rota i andras munnar;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, inget "roooligt" yrke direkt om man inte gillar att gräva ;)

      Radera
  2. Uch inge kul att gå till tandläkaren man blir mindre ruinerad varje gång ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, man behöver knappt öppna munnen så kostar det multum! :D

      Radera
  3. Jag måste nog gå till tandläkaren här snart...för en koll. Det var såå länge sen jag var och kollade. Isch. Men å andra sidan verkar det vara billigare här. Man betalar 10 euro fär en gång, och skulle man behöva dit igen inom samma kvartal så kostar det inget mer, detta gäller alla typer av läkare här. Ja så länge man har sjukförsäkring förstås. Så länge man inte behöver nån dyr specialbehandling så betalas allt annat av din försäkringskassa, vilket är perfekt! Dessutom finns det en svensk tandläkare här i stan, som jag tänkte gå till.

    SvaraRadera