torsdag 29 mars 2012

Praktikplats och praktiskt prov

Fy bubblan vad det ska vara svårt att hitta en praktikplats i Stockholm!
Jag har sökt till ungefär 25 olika hotell och fått nej på nästan alla, nu har jag mailat med 2 hotell som sagt kanske, så ni får hålla tummarna för mig nu!

Praktiken börjar 21 maj och pågår i 10 veckor, ett hotell som jag pratade med sa att det var en taskig tid att ha praktik på då ordinarie personalen har semester och det är mycket sommarjobbare och så :(
Jag håller med och jag har ifrågasatt det när jag pratat med min lärare men det finns inget att göra åt det då jag måste göra praktiken när kursen är lagd.

Så dagen har spenderats med att skicka cv och personligt brev till ett gäng olika hotell plus massor med samtal, nu ska jag fortsätta med mitt praktiska prov som ska vara klart på måndag.

Har gjort det tråkiga klart nu (leta all information om priser, budget, tider, hotell osv) nu ska jag göra klart PowerPoint presentationen för dom påhittade kundernas informationsträff, kul va?

Haha, ja jag är glad att jag inte ska jobba med bokningar av paketresor för 30 personer varje dag ;)
Det lät mycket enklare på pappret när jag fick uppgiften, men Gud vad mycket man ska tänka på...

Ska sluta gnälla nu och ta mig i kragen och börja jobba så jag blir klar snart :)

Hoppas att ni har en bra torsdag!

Kram

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om det var synnerligen osmart å förlägga praktiken på sommaren...kan ju blir helknasigt med alla semestrar om du har otur...men det kommer säkert gå bra!=) Det är ju ganska tidsödande att hålla på å söka själv..du ska se att du snart får en plats, å de som får dig har tur!!=))

    Jag ska ut på praktik jag med, 5 v med start på måndag, som tur är så fixar skolan våra platser. Jag ska vara på ett äldreboende, kan bli intressant...pirr i magen är det iaf!=))

    Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att du hittar något. Jag kan hålla med om att det är märklig tid att lägga in praktik så nära inpå sommarsäsong och semester. Kram!

    SvaraRadera