tisdag 27 mars 2012

Mumsigt värre!

Måste ju visa er förrätten som brorsan lagade i helgen när jag var hemma på ön!
Vi hade en (som vanligt) stor middag med ett helt gäng (14 personer) familj och vänner.

Menyn var kräftstjärtsröra på toast (jag fick en specialare utan bröd), grillat rådjur (mums) och sallad och desserten var hemlagad färsk fruktsallad (som jag skippade för att jag var för mätt).

plus en liten god åländsk kräfta :)
Glömde att fota varmrätten men förrätten var så läcker så den fick jag med på bild :)

Dagens middag var också en 10 poängare, testade att göra en variant på stekt ris med massor med kryddor och blomkål, paprika och purjolök.


fylld kycklingfilé med vitlökssås och "fried rice", mums!

Nu ska jag slappa i soffan resten av kvällen, är helt slut i hjärnan av allt plugg idag!

3 kommentarer:

  1. Har du stekt den rivna blomkålen då? Var det gott? Värt att prova kanske.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm ser väldigt gott ut!
    Varmrätten får du gärna testköra på mig någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du måste få smaka det Jessica! Så otroligt gott :)

      Radera