söndag 4 mars 2012

Mellomiddag och AP-TV

Min syster har lika sjuk humor som mig, även vännen Johanna har sjukt humor... det kan bara inte bli tråkigt tillsammans, inte en chans.

Middagen var riktigt trevlig igår, och efter förrätten (plus lite vin) så skulle det klippas hår! Johanna har ett tunt bebishår och ville ha lite volym och slippa gardinluggen, jag måste säga att jag lyckades riktigt bra, tog tyvärr inga bilder :(.

Middagen ja:

Förrätt: Ceviche på räkor & vitlöksbröd
Varmrätt: Grillad kyckling med avokadosalsa och sallad MUMS!
Eftertätt: Vin och drinkar :)


God mat och kul kväll!

Hängde inte med tjejerna på krog och det kan jag vara glad över idag.
Vaknade pigg och utvilad redan vid 07-tiden (=kärringvarning) och det enda som kom på tv:n var typ Zillah och Totte (AP-TV=barnprogram på 4:an).

Jag vet inte riktigt hur dom tänkte men det var underhållning på hög nivå... Totte (som då är en mjukisdjur i form av en apa) skulle prata om hur barn blir till och då mötte dom upp Olle (Fråga Olle), det pratades om snopp, kuk och penis och andra könsord, so far so good...

Men sen kommer en scen som hämtad ur Bullen (ni som inte är purunga så vet vad Bullen är, ni andra kan googla).
Totte sitter i sitt kök och telefonen ringer, det är en tjej (som Totte inte kan placera) som säger att han måste ta sitt ansvar....dom pratar en stund och sen lägger dom på luren.
En stund senare plingar det på dörren och han går för att öppna, där står en 10-12 åring med barnvagn! och påstår att det är hans ap-bebis och att han måste ta sitt ansvar?!!

Alltså, jag fattar poängen men det här är barnprogram för barn, små barn...
MEN alltså, här får dom in djursex, sex med minderårig, tabu osv.osv... haha...
Jag väntar med spänning på respons på det avsnittet :D

Apan hinner också säga att tjejer från Katrineholm är snuskiga, kul om det sitter nån liten 5-åring i Katrineholm och kikar... jag hör framför mig:
-Maaaammmaaaa, apan i tv:n säger att tjejer från Katrineholm är snuskiga...buuuhuuu....=
Dålig självbild= självdestruktivt beteende osv...
Nu tog jag i lite, men ni förstår grejen ;)

The devil in disguise :D haha...

4 kommentarer:

  1. Hahahaaa!! Sjysst bild!XD Jag kan väl hålla med om att det kanske inte var jättelämplig barntv...även om barn så småningom behöver lära sig om blommor å bin så kan man väl låta dem få vara små å leka med leksaker å kompisar utan att behöva fundera på snoppar å snippor.

    SvaraRadera
  2. Fast de funderar nog ändå på snoppar å snippor...men på små barns vis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kanske lite avancerat för att små barn ska förstå ;) haha...

      Radera
  3. Ja ibland kan man ju undra lite hur de tänker:))
    Schysst bild:)) förresten

    SvaraRadera