söndag 18 mars 2012

Massor med mat och sånt!

Hade en trevlig kväll igår med massor med god mat, orkar inte skriva så mycket så ni får massor med bilder istället.

Pilgrimsmusslor med vitlök/schalottenlök och persiljesås

Carpaccio

Skinkrullar med färskost

Laxrullar med pepparrot, färskost och gräslök

Avokado creme

Varmrätten: Grillad oxfilé med kantarellsås och frästa grönsaker

"Den lilla döden": Dulcetårtan (nej jag smakade inte ens på den, så ner med pekpinnarna! ;)


Det var alles, nu ska jag ta en lång promenad!

16 kommentarer:

  1. Maten såg fantastiskt god ut måste jag säga!!!
    Ha en trevlig vecka.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var smaskigt :)
      Trevlig vecka på dig med!
      Kram

      Radera
  2. såg väldigt gott ut!.. att du kklarar av att hålla dig från tårtan.. starkt! vet att du skrivit att du inte är sötmänniska.. men jisses vad svårt ändå..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej sötsaker tackar jag enkelt nej till, men det är kul att baka :)

      Radera
  3. Herregud, lagar du mat åt hela Sverigelandet? :-)

    SvaraRadera
  4. Du e så duktig med maten!

    SvaraRadera
  5. Oj så gott det ser ut .)

    SvaraRadera
  6. SV: Okej, men kände du dig inte orkeslös och typ ingen energi då?
    Kör du 16 timmars fasta varje dag? Håller verkligen med dig om att man inte behöver äta sent på kvällen och så.

    Och måste även säga vad gott allt ser ut på bilderna i det här inlägget :) Har du recept på avokadocremen? :)

    SvaraRadera
  7. Ser smaskens ut :)

    Svar: Mm önskar jag kunde shoppa en massa just nu...men måste avvakta och se hur lönen ser ut!

    kram

    SvaraRadera
  8. Mmm, ser urgott ut! Duktiga du som inte ens smakade på kakan!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Du verkar så duktig och pillig när det kommer till matlagningen. Det är ofta mycket fint upplagt och styrt med. Imponerad :) Och jag är också mkt imponerad av att du inte smakade på kakan. Klapp på axeln till dig :)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Åhh vad gott allt ser ut! har du möjligen receptet på dulce tårtan, skulle vilja göra nåt gott till mina vänner som inte kör lchf när jag fyller år i helgen;)

    kram Daniela!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem frågar? :)
      Låter som någon som känner mig som skriver så? :)

      Radera