torsdag 1 mars 2012

Lchf Bärpaj med vispad grädde -Recept

Igår ville jag bjuda på något gott efter maten, eftersom jag själv inte är en gottegris så hade jag inte mycket hemma.
Rotade i skåpen och tog vad jag hade och improviserade ihop en bärpaj.
Betyget blev klart godkänt :)

75 gr. smör
1/4 valfri sötning (jag tog sukrin blandat med stevia)
2,5 dl mandelmjöl
1 dl kokosflingor
1 msk fiberhusk
1/2 tsk vaniljpulver
1 ägg
300 gr. hallon & blåbär

Ugn: 200 grader

Låt smöret bli rumstempererat, vispa ihop smör med sukrin, mandelmjöl, kokosflingor, fiberhusk och vaniljpulvret.
Blanda i ägget till sist, ställ in i kylen en stund.

Smörj 8 små formar med smält smör, "bröa" med kokosflingor eller mandelmjöl.

Tryck ut en bit deg i varje form ända upp till kanterna, fyll sedan formarna med bär.
Strö över lite kokosflingor och grädda sedan i mitten av ugnen tills dom fått fin färg (ca.10 min).
Men håll koll på dem i slutet för dom bränns snabbt!

Vispa lite grädde till, ät och njut!
Före gräddningen

Och efter :)

Hoppas ni gillar den!

6 kommentarer:

  1. Hädanefter ska jag läsa dina recept på morgonen, just efter frukost! Gud vad sugen man blir på kvällarna..... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha låter som en plan! :) men det här är ju ändå rätt så "nyttigt" ;)

      Radera
  2. Det låter gott! Måste jag prova snart.

    Kram

    SvaraRadera
  3. oj, vad gott det ser ut :-)

    SvaraRadera
  4. dom där ser riktigt goda ut! :)

    SvaraRadera