lördag 31 mars 2012

Gladiatorer, bamseburgare och jobbiga finnar!

Ikväll blir det Gladiatorerna på tv:n, eftersom min f.d:a pt Eric är i final så måste jag ju kika och hejja på honom.

Gårdagens middag blev grekiskt (igen) den här gången med kyckling.
Grillad kyckling, tzatziki, tomat & löksallad och grönsaksfräs
Dagens frukost/lunch blev ceasarsallad, eftersom det blev kyckling över igår och jag hade romansallad hemma så var det ett enkelt val.


Dagens middag blir "bamseburgare", jag kan lova att det blir gott, ni får bild och recept senare!

Angående de jobbiga finnarna så vet jag inte vad jag ska göra snart, jag har små finnar uppe på kinderna, inte så att det syns jättebra men dom är där och det är sjukt störande.

Jag tror inte att det är "smartphone syndromet" heller eftersom det är på båda kinderna, och jag pratar bara på vänster sida...

Skumt det där, någon annan som har haft liknande problem med finnar ?

Eftersom det aldrig tidigare varit ett problem för mig så börjar jag undra om det är maten, jag har dragit ner rejält på mejeriprodukter för att se om det kan hjälpa... suck...

3 kommentarer:

  1. Din mat ser alltid lika god ut! Synd jag missade Gladiatorerna då, hade vart kul att se din PT.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Finnar brukar betyda att det är problem någonstans i tarmen. Något speciellt du ätit mycket av som kan ha påverkat? Själv får jag finnar när jag mumsat för mycket ost. Då kan det ploppa upp en här och var.

    SvaraRadera
  3. Trist ändå med finnar :-( Det kan ju bero på vad som helst egentligen. Jag har ju haft problem med finnar sen jag var 12 år och har testat det mesta för att bli bra. Inget har funkat. Nu verkar det ju ha ordnat till sig som först även om jag märker på bla ost att jag reagerar. Betakaroten och A-vitamin (kosttillskott) fixar jag inte, då får jag onda bölder i hela ansiktet så det undviker jag. Det kan ju vara så enkelt att du bara är aningens stressad? Även om du inte känner dig stressad så kan ju kroppen reagera. Hoppas de försvinner snart i alla fall!

    SvaraRadera