torsdag 8 mars 2012

Gårdagen!

Glömde att uppdatera igår eftersom jag var på en sen middag, men jag tar det idag istället :)

Jag kan börja med att säga att jag är glad att jag orkade upp på bandet för en 5 km powerwalk igår på eftermiddagen, annars hade jag inte haft samvetet att gå på brakmiddag! :)

Gårdagens matintag:

Frukost: 2 kokta ägg 1 fröknäcke
Lunch: 1 hamburgare med tillbehör

Middagen ser ni här:

Det var tur att jag inte tog kött för efter förrätten var jag nästan mätt.
Det var en födelsedags middag och med ett par libaneser på samma middag betyder det massssooor med käk! :)

Glömde tyvärr att ta bild på alla tapasskålar som kom in men det var b.l.a:
  • Calamares
  • Vitlöksbröd
  • Heta räkor
  • Kyckling med grönsaker
  • Kött med grönsaker (starkt och gott)
  • Ailoi
  • Potatisklyftor
  • Mojosås
Jag åt av räkorna, köttet, kycklingen och ett par calamares (fast dom var friterade) och aiolin.
Supergott och som sagt så var man nästan nöjd med förrätterna.
Efterrätten var crema catalana eller chokladtårta, jag valde självklart..... Ingen ;)

Jag älskar verkligen spansk mat, och nu längtar jag ÄNNU mer efter att få åka till Spanien igen...

Idag händer inte mycket här, plugg och plugg och en promenad.
I morgon bitti åker jag hem till familjen, har inte varit "hemma" sen julen!
Längtar ihjäl mig efter ön! :)






2 kommentarer: