tisdag 13 mars 2012

fastar

Har inte mycket alls att skriva om, eftersom jag fastar så dagens matintag är noll :)
Dricker massor med vatten och te, varierar med lite citron och gurkskivor, kul va?

Nej men eftersom jag mådde sisådär så tänkte jag passa på att ta en 24h fasta, jag har ju ändå noll matlust så.
Kanske man kickar igång förbränningen och matlusten med en minifasta då och då.

Enligt fitnessgurun så är det bra att köra 16h fasta någon gång nu och då, vill ni läsa mer om detta kan ni göra det HÄR

I kombination med lchf så är det ännu bättre då kroppen redan är i ketos, vilket gör att man förbränner massor med FETT och inte muskler :)

Så nu ska jag ta en värmande kopp te och fortsätta plugga, i morgon har jag 2 stycken prov a´4 timmar vardera....puhhh...

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Spännande med fasta! Jag har också funderat över att prova någon variant av det, kanske skippa en måltid eller så. Men vill inte göra det förrän jag vet att kroppen är i balans och inställd på fettförbränning, på sistone har det varit alldeles för mycket undantag för att jag ska vilja utsätta den för det =) Berätta gärna hur det gick och vad du tyckte om det sen!

    SvaraRadera
  2. Fan jag är också sugen på att prova. Får man dricka kaffe?

    SvaraRadera
  3. Lycka till på proven!! Kram

    SvaraRadera