måndag 5 mars 2012

Dagen so far!

Hej på er!

Började min dag med en 8 km powerwalk med intervaller, tufft och svettigt men fy tusan vad skönt efteråt!
Jag märker hur mycket jag saknar mina powerwalks när jag latar mig ett par dagar, och det är ju bara positivt! (tror det kallas rutiner... :)

Mindre positivt är att min 3:dje visdomstand har börjat bråka med mig :(
Jag har opererat bort 2 tidigare och det är inte sådär supermysigt, min tandläkare sa (för 5 år sedan) att den här som jäklas nu eventuellt skulle kunna bli trubbel eftersom den kommer upp snett.

Och nu är vi där då, det spänner och ömmar i hela munnen, ringde och bokade en tid till tandläkaren direkt eftersom jag vet av erfarenhet att det kan gå fort och vips så måste man operera akut.
Så nu gäller det att hålla rent med äckligt medel som är bakteriedödande, annars är det inflammerat på studs :( (tyck lite synd om mig då.......)

Dagens positiva är att jag äntligen bokat en frisörtid, redan i morrn ska jag till min Anna och bli snygg i håret igen (ser ut som något katten släpat in just nu....)

Dagens frukost: Frökex med lördagskorv & ost, 1 ägg med tonfiskröra MUUUMS!



Lunchen blev 1 kokt ägg med tonfiskröra och 2 koppar kaffe med grädde (jag vet jag har börjat ha i grädde i kaffet, inte för att få i mig mer fett utan mest för att det är så gott!

Dagens middag blir kållåda från igår, så gott!

Ha en skön kväll raringar önskar den blivande hamstern i soffan :)

4 kommentarer:

  1. Gah, jag har också problem med visdomständer. Två st som bråkar. Uscha mig. Det verkar som att det blir operation framöver. Så jag tycker verkligen synd om dig och mig själv som måste genomgå samma skit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp och har man gjort en sån tidigare så vet man vad som väntar= ännu värre :(
      Det blir smoothies i en vecka då typ :D
      Kram

      Radera
  2. Smoothies i all ära, men jag ser inte fram emot det direkt. Men det är väl bara att bita ihop! Minns du vad det kostade när du gjorde ingreppet? Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har haft tur hittills, och ingen visdomstand har kommit upp. Håller tummarna för att det håller sig så!

    SvaraRadera