söndag 12 februari 2012

www.lätt/skallebank.se

Observera att jag skrev Lätt, alltså jag drack (förutom cocktails och vin) massor med loka innan sänggåendet, vuxet va? och ganska uppskattat...

Här kommer det bilder...
Började med en specialare, en spygrön cocktail med gin, lime, basilika, mynta m.m,

Fikon med ost och goff...

Tillbehör till västerbottenpajen


  • Västerbottenpaj med tillbehör (gjorde pajen utan skal)
  • Färsk "mini-chorizo" helt nytt för mig med färsk korv (97% kötthalt)
  • Sallad med citron/olja
  • Oliver
  • Mini-mozzarella som jag marinerade med vitlök/basilika/olja och kryddor
  • Räkor och avokado (marinerade med citron/chili m.m)
  • Gratinerade fikon
  • Fröknäcken, färskost
Det var riktigt smarrigt och fräscht med buffé, till efterrätt blev det morotskakan för den som ville ha.

Kom på idag att jag inte har gått på bandet sen i torsdags!
Jag har haft så mycket att göra och fixa så det har bara inte blivit av, men motion har jag fått ändå...när jag lagar mat så har jag alltid nrj:s webbradio på som jag fuldansar till mellan plåtbyten och disk...

Men idag ska jag ta en prommis, jag ska "bara" läsa tusen bloggar och dricka 3 liter kaffe till......

Ha en förträfflig söndag mina kära! är inte det ordet så fint....hmmm förträffligt...:)

8 kommentarer:

  1. Ja som sagt, hos dig skulle man gärna vilja äta! Minichorizona ser supergoda ut.

    Jag lovar lägga ut receptet!

    SvaraRadera
  2. Du får ha en fin söndag du med!! Schysst skämma bort polarna med så fin buffé!

    SvaraRadera
  3. Den buffén hade man ju kunnat "stå ut med" :)

    SvaraRadera
  4. Mm det ser smaskens ut! Speciellt drinken! Hihi.

    Svar: Tack sa mycket :)

    kram!

    SvaraRadera
  5. Ja det kan jag säga att det var lika gott som det ser ut!
    Tack vännen för igår :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Glöm det där med bara brunch, jag vill äta alla fem mål om dagen hos dig! :-))

    SvaraRadera
  7. Åh vad mycket godsaker! Är sugen på att testa gratinerade fikon, låter så gott. Ha det bra!

    SvaraRadera