onsdag 1 februari 2012

Varning för äckel-inlägg!

Okej, du läser ändå...jag har varnat dig!

Jag håller på och gör världens godaste fiskgryta, är nästan helt klar...
Ska bara skära upp laxen och torsken, so far so good!

Som tur är så börjar jag med torsken, och vad hittar jag då...jo en vidrig, äcklig BLÄÄÄHH TORSKMASK!
Jag skulle inte ha varit helt säker om den inte hade rört sig!

Jag har läst om torskmasken i tidningar men inte sett eller hört nån som skulle ha hittat en men nu är ju dagens aptit som bortblåst.

Jag har lagat grytan klart med lax och räkor, men det känns inte lockande ändå kan jag säga...

Jag googlade (såklart) och läste mer om maskfan...och det skulle jag ju inte ha gjort...
Den kan tydligen borra sig ut ur huden om man får i sig den levande, tänk på det när ni smaskar i er sushi!
(tur att jag aldrig ens smakat......)

Bild på det lilla äcklet

15 kommentarer:

  1. Nä fy farao va äckligt!!!! Tur man inte äter fisk ;)

    SvaraRadera
  2. FYYYYYYYYYYYY!! VAD ÄCKLIGT!!!!! Jag hade ingen aning om att det fanns sådant... BLÄ!!!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad hemskt! Tur att du upptäckte den i tid!
    Tack för din kommentar! Nu ska jag kika runt hos dog också! :)
    //Lana

    SvaraRadera
  4. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ fy fasen vad vidrigt!!!!! Ännu en anledning till att jag inte äter fisk ;)

    SvaraRadera
  5. Läskigt! Sambon får då och då fiskar som har detta i sig. Som tur var åker dom tillbaka innan dom kommer hem. / Lisa

    SvaraRadera
  6. Men usch vad hemskt, har aldrig hört talas om torskmask, dröjer nog ett tag innan det blir torsk här hemma igen. Hoppas grytan blev god utan torsken! Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Vidrigaste jag sett på länge, o då är jag inte så värst kräsen :O

    SvaraRadera
  8. Ja fy bubblan säger jag med!
    Det kommer att ta Länge innan jag äter torsk eller sej igen!

    SvaraRadera
  9. Det var nog nåt av det vidrigaste jag har sett! Jag hade spytt tarmarna av mig:)) förstår om du inte blev hungrig efter detta...urk

    SvaraRadera
  10. Så jäkla äckligt! Hur fan ska man veta om det lilla äcklet är i fisk man köper? Ska man finfördela all fisk då liksom?*panik*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu Åsa det är svårt att svara på då fisken lever i köttet, jag hade nog en jäkla tur som såg den när jag skar den i bitar!
      kommer inte att äta torsk på läääänge om ens aldrig mer...
      Mår illa bara jag tänker på den!

      Radera
  11. Usch å fy. Vi som åt fisk idag tur att jag inte sett detta då. Jag ryser av obehag, man blir ju inte direkt sugen på fisk mer nu.

    SvaraRadera
  12. Fyyyyy det är så jäkla vidrigt .. har bara sett mask i hundbajs en gång å dom såg likadana ut bandmask yuchk //yvonne

    SvaraRadera
  13. Usch, vilket visar att man troligen borde frysa all fisk innan man tillagar den...fast fryst eller inte, jag skulle ändå inte vilja äta mask.

    Min favoritfisk är sik men jag tappade verkligen smaken för den under en lång tid när vi för några somrar skulle äta rökt sik och hittade små runda vita kulor i köttet på en av dem. Enligt farsan så är det små parasiter som orsakar dem. Det blev grillat kött på tallriken den gången.

    SvaraRadera