lördag 4 februari 2012

Stökar i köket!

Tog en 7 km powerwalk efter frukosten i morse, riktigt skönt men dock har jag fått lite värk i vänster lår.
Kanske tog i lite för mycket igår när jag körde ett intervallpass.
Nåja har stretchat och smörjt in mig så det går väl över.

Frukosten idag blev ett glas smoothie på jordgubbar och hallon, mumma!

Lunchen blev (hör och häpna!) fiskgrytan med en klick aioli!
Och jag måste säga att det var betydligt lättare att få ner den idag :)
Nu är det stök i köket!
Ska laga 2 satser fröknäcke och sen en stor form med kållåda :)
Kållåda är en av mina stora favoriter, det är relativt snabblagat och funkar bra att ha i frysen bara att ta fram dagar som man inte har tid eller ork att laga lunch/middag.

Gillar ni kållåda? isåfall måste ni testa mitt recept som finns här på bloggen.

Over and out...

3 kommentarer:

  1. Har du receptet på fröknäcke också här nånstans? Jag älskar kållåda, riktig finnmat :-) Jag har bara kål, malet kött, lite buljong och kryddor i min låda. Steker/fräser upp både kål och kött. Äter med rårörda lingon, mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej fröknäcket finns hos Birgitta Höglund: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/06/22/medverkan-i-radio-krokomaredalen-med-prat-om-lchf-och-froknackebrod/

      Kan VARMT rekommendera det!

      Radera
    2. Hej, och tack för titten :D Lade till dig i min bloggroll så att jag kan komma och kika in här ofta :) Den fiskgrytan ser ju supermums ut! Kållåda? Det måste jag testa på =)

      Radera