söndag 19 februari 2012

Sega härliga söndag!

Hade en riktigt kul dag och kväll igår, dock blev det lite sisådär med maten.
Ägg till frukost, frökex till lunch och tonfisksallad till middag, några mandlar och alldeles för mycket vin ;)

Till fikagästerna på dagen blev det snittar med rensteksröra, skagenröra och laxröra.
Jag skulle ju absolut kunnat gjort "godkända" snittar till mig själv men jag orkade bara inte, smakade på dom snittarna jag gjort men det är inget jag saknar.

Gjorde även en marängtårta med choklad, grädde och bär.
Den var uppskattad, och nej jag smakade inte ens en smula!

Idag blev det mini-brunch med familjen, stekta ägg, bacon, korv, snittar från igår.
Mysigt att få en stund med dom innan dom åkte hem till ön.

Idag kommer det att vara soffläge och film, funderar på vad jag ska fixa till middag och har noll ideér.
Sugen på thai men orkar inte röra mig från soffan :)

Vad äter ni för smaskigt idag?

8 kommentarer:

  1. Låter som att din lördag var härlig :)
    Idag äter vi kycklinggryta innehållande kokosmjölk och wokgrönsaker och säkert
    en massa annat som finns i kylen som jag
    inte har funderat på ännu. Blir nog bra :)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Fan vad du är duktig!!
    Hur kan du låta bli att äta!?
    Jag.....har varit på kakbuffé.... :-/ känns så där nu. Men KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sötsaker och jag går inte ihop, är mer saltig ;)

      Radera
  3. Idag äter vi helstekt kotlettrad med grönsaker o gräddsås :-)
    //marianne i lchf gruppen

    SvaraRadera
  4. Idag blir det kött för min del, resten av familjen ska äta Pasta pesto (pasta, pesto, strimlad stekt välkryddad skinkschnitzel som blandas), jag tar ett par schnitzlar å steker den å sen blir det väl kanske nån sås eller kryddsmör till, å grönsaker.=)

    Ni hade en riktigt mysig lördag, härligt!=)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi äter lchf pizza till lunch och kycklingpytt till kvällsmat :)

    SvaraRadera
  6. Du är så superduktig med att fixa till läcker mat! Knepigt att du inte jobbar med det tycker jag:)) din mamma äger en restaurang va? Var det inte så? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Tack!
      Mamma och pappa hade en camping med tillhörande restaurang/café där jag jobbat några somrar, men dom har sålt den nu.
      Men jag vet inte om jag skulle tycka att det var lika kul att pyssla så mycket i köket om jag jobbade med det :(
      Kram

      Radera