lördag 4 februari 2012

Osvensk...

Ja jag må vara osvensk, men jag säger vad jag tycker...

Sarah Dawn Finer har lite för mycket volanger just nu...hon har ju alltid varit kurvig/mullig och det är ju hennes val.
Men nu ser hon ohälsosam ut, och det spelar ingen roll vad alla säger så är det inte hälsosamt att bära så mycket extra kilon.

Hittade tyvärr ingen bättre bild, men ni som kikade på mello vet.

Så där ute i stugorna, vad tyckte/tycker ni?
Är jag en elak häxa som inte ens har rätt att påpeka någon annans "övervikt" eller tyckte ni också att hon såg en aning ohälsosam ut?

Jag har träffat henne i verkligeheten och hon är inte så lång heller, skulle tippa på max 160 cm.


Tell me! vad tycker ni?

11 kommentarer:

  1. Hej!

    Grattis till framgångarna!
    Måste fråga en sak angående träning och lchf.
    Du och jag verkar träna lika mycket ungefär om jag förstått det rätt.

    Jag tränar varje dag i en timme,antingen cyklar jag MINST 2,5 mil eller så går jag 7 kilometer på en timme (raskt)
    Tycker du att träningen påskyndar din viktnedgång eller går det saktare för att man ju bygger muskler som väger mer än fett?

    Jag har sedan November tränat och käkat lchf och har sedan dess tappat 11 kilo.
    Jag har minst 25 kilo till att gå ner vilket suuuger!

    Lycka till med allt. Gillar din blogg!
    mvh/Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej. Reagerade också på att hon var lite väl kurvig igår. Inte snyggt. Har sett bättre ut förr. Vet inte om klänningen igår var lite för avslöjande jämfört med vad hon brukar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kurvor är ju inte fel, men när man blir så anfådd som hon blev efter 2-3 minuters dans... Då är det inte så bra.

      Radera
  3. Jag kommenterade faktiskt också det igår. Det var mer volanger än innan. Innan har jag tyckt att hon varit snygg ändå men nu känns det mer ohälsosamt som du säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag kände mig lite taskig efter att jag lade upp inlägget.
      Men det såg inte alls hälsosamt ut.

      Radera
  4. Lite too much faktiskt. När hon skulle springdansa lite slog brösten henne nästan i ansiktet. Annars har nån gjort ett bra jobb med hennes klänning, och hon HAR midja!? Men alla tre gjorde ett toppenjobb som programledare enligt mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag tänkte på det också! :)
      Ja dom spände väl in hennes mage och trollade fram en midja ;)

      Radera
    2. Hon kan väl ha en midja trots att hon är kurvig? Inget man behöver trolla fram.
      Hon kanske försöker gå ner i vikt precis som dig? Vad försöker du få fram med ett inlägg likt detta?
      Ska folk skrika efter dig på stan hur fet du ser ut eller?

      Du kan hålla dina åsikter om hennes vikt för dig själv, för jag tror inte du skulle uppskatta att någon la upp ett inlägg om din ohälsosamma kropp och hänga ut dig så.

      Radera
  5. Det var det första vi sa igår allihopa, att det var värst vad hon måste ha ökat i vikt. Det var inte klädsamt på henne alls. Klänningen var väl inte direkt smickrande heller...=S Ohälsosamt är rätt ord!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte faktiskt samma sak.. Eller tänkte "damn woman" hon är ju större än mig! Vad har hänt? Har visserligen inget problem med plussize mest förvånad över skillnaden sen sist jag såg henne på tv. Och sen va väl klädvalet inte det bästa :-( Många fula outfits överlag igår, som det ska va i melodifestivalen.. hehe

    Helgen har varit bra! Blev bara så förbannad, skulle baka så va där något djur i påsen (örk! nästan lika äckligt som det du hitta i din torsk), skulle montera ikea lampa och satt upp allt i taket och kopplat sladdar etc tar upp en glaskupa som är sönder och sen var det uhm några svordommar över sambon som bokat upp TVÅ kvällar den här helgen, bläh.. Inte så kul sitta hemma helt själv, när kontot är tomt och man inte har råd göra något kul. Slutade med att det inte alls gick bra med mina points den här helgen. Ohwell, skit händer :-( Och idag är en ny dag! Kram & ha en fortsatt fin söndag. Gott med brunch! Fast svårt få ihop med mina vv poäng.. 28 poäng kommer man inte långt :|

    SvaraRadera
  7. Hej! JAG hamnade här efter att ha läst en fantastisk krönika och googlade det som uppmanades googla.
    Jag ville bara säga att jag tycker det är synd att du ens lagt energi på att behöva skriva ett sånt här inlägg. Tänk efter mer vad det är för signaler du sänder ut. Tack! :)
    http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/sluta-recensera-andras-kroppar/

    SvaraRadera