onsdag 15 februari 2012

Min favoritfrulle just nu är toppen på alla sätt, tonfiskröra med 1 kokt ägg och 1/2 avokado.

Och det här är sååå gott, grönsaksfräs, på Mallorca har jag en favoritrestaurang som serverar grönsaksfräs till flera rätter och jag brukar alltid be om mer grönsaker istället för deras potatis.

Jag finhackar zuccini, gul paprika och rödlök sen fräser jag det i lite olja och lite smör, kryddar med salt och peppar.
Egentligen ska det vara finhackad morot i också men det funkar utan också.
Här fick fräset sällskap av en enkel korvgryta, men det är godast till "rent" kött, kyckling eller fisk och någon god sås.

Idag blir det att ta en lååångpromenad, vågen går fortfarande inte neråt, men det är skitsamma.
Var på massage igår och hon sa att jag har mycket vätska i kroppen, och hon tyckte att det var konstigt med tanke på regelbunden motion, massage OCH bra mat.
Kanske ett samtal till farbror doktorn och förklara att jag är svullen och samlar vätska trots att "jag gör allt rätt".

Vi får se hur jag gör, irriterande är det dock.

Ha en toppendag alla rara!

2 kommentarer: