onsdag 29 februari 2012

Lchf Kladdkaka med mintsmak -Recept

Har helt glömt bort att lägga ut receptet på denna ljuvliga kladdkaka som jag gjorde för ett tag sedan, men här kommer det nu!

4 ägg
200 g mörk choklad 70%
200 g osaltat smör
1/2 dl sukrin
1/2 tsk vaniljpulver
2 msk mandelmjöl
10 droppar pepparmyntolja

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader varmluft.

Smält smör och choklad på låg värme. Tillsätt pepparmyntoljan.

Vispa ägg, sukrin och vaniljpulver luftigt. Tillsätt mandelmjölet.

Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund till.



Häll smeten i springform ca 25 cm i diameter och grädda i 7-8 minuter.
(jag hade min inne lite längre, kanske 10-12 minuter och den var ändå kladdig när det var klar)

Låt stå kallt innan servering.
Jag serverade den med rårörda hallon och vispad grädde, mums!
Receptet kommer ifrån bloggen: Allt om Lchf

7 kommentarer:

  1. Låter ju supersmaskigt det där! Ska prova till helgen tror jag:)) älskar mint

    SvaraRadera
  2. Åh gud så gott det lät, mumsigt med mint i :) Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  3. sukrin e dt sötningsmedel?

    SvaraRadera
  4. Kan man använda Stevia istället för sukrin? Och hur myk Stevia tar jag i så fall??

    SvaraRadera
  5. Undrar också om man kan ta stevia iadtället???

    SvaraRadera
  6. Skulle tro den blir torr då. Det har de kladdkakor jag har gjort blivit.

    SvaraRadera