tisdag 14 februari 2012

Kycklingroulader med blomkål-och broccolimos lchf

Nu är mitt efterlängtade internet tillbaks!
Dagens middag är en favorit här hemma, originalreceptet kommer från Leif Mannerström.

1 ask guldfågels tunnskivade kycklingfileér
1 dl hackad persilja
2 msk dijon senap
1 gullök
2-3 dl vispgrädde
1 dl creme fraiché
3-4 msk kycklingfond (jag använder bong)
salt & svartpeppar

Börja med att skiva bacon och lök i mindre bitar, fräs i smör så att det får lite färg.
Placera ut kycklingen på ett skärbräde medans bacon/lök-blandningen svalnar.
Blanda sedan ihop bacon/löken, dijon senapen, hackad persilja och krydda med lite salt och peppar.
Fördela lite av röran på varje kycklingfilé

Rulla ihop och fäst med tandpetare.
Bryn sedan i smör, när rouladerna fått lite färg kan du slänga i grädden, creme fraichén och kycklingfonden.
Jag gjorde en broccoli/blomkålsmos till och det var supergott!
P.S Kom ihåg tandpetarna ;)
Enjoy!

5 kommentarer:

  1. Fyfaaa-an va tjusigt! Det där måste jag laga.

    SvaraRadera
  2. du e så duktig med maten! O fina bilder får du till! Intressant o se vikten imorgon!

    SvaraRadera
  3. Kycklingroulader har jag aldrig testat, lät väldigt gott! Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. åh mums det såg ut! måste testa, fast nått annat än senap :D

    SvaraRadera