onsdag 22 februari 2012

Jag kan om jag vill...men ibland så vill jag inte!

Så kan man sammanfatta den här dagens pluggande, jag har kämpat mig igenom mina sidor och mina uppgifter men FAN vad det är segt ibland!

Det här är saker som jag absolut kan om jag bara koncentrerar mig, men jag har haft dåligt med fokus hela dan och till sist så låser det sig totalt...

Nåväl, i morgon är en ny dag med massor av nya möjligheter utmaningar ;)

Gick 8 km på bandet iaf, alltid nått att vara nöjd med...

Frukost idag: 2 stekta ägg med (hör och häpna!) 2 skivor bacon och 1 korv!
Jag som aldrig äter bacon eller korv till frulle (eller typ aldrig annars heller) men det var helt okej.

Lunch: 1 liten skål med kycklingsoppa (nu är den äntligen slut ;)

Middag: Stekt laxfilé med smörslungad brysselkål och en kall remouladesås.

Måste erkänna att det var första gången jag testade brysselkål och jag gillade det inte alls, förstår att barn petar det åt sidan...
Vi har aldrig haft det i vår familj eller i skolan, tror att det är vanligare här i sverigelandet än vad det är i Finland/Åland.

Jaja, jag har testat iaf, men broccoli och blomkål är mer i min smak.

Tvättar lite och ska snart reda upp köket, ser ut som Hiroshima just nu...

Ha en underbar kväll raringar!

8 kommentarer:

  1. Brysselkål är ju lite besk nästan, jag kokar den i hälften grädde, hälften vatten så blir den supergod å mild i smaken.=)

    SvaraRadera
  2. Bra tips! kanske får testa det (om jag vågar ge mig på det igen ;)

    SvaraRadera
  3. När jag är på G äter jag äggröra och bacon alla mornar - älskar! Det gör hela familjen, utom min plånbok. HK:s blå american ska det vara, inte svensk. Al dente kokt brysselkål med smält smör.....skulle kunna mörda för det - alla dagar ;-) Jag måste nog bli på G igen ser jag :-)) nattikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst ska du det! hejjar på dig! :)

      Radera
  4. vad duktig du är som går 8 km på bandet.
    Hur lång tid går du då?

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på hur pigg jag är :) allt från 70-80 minuter!

      Radera
    2. Oj, det var inte dåligt!
      Jag är död efter 60 minuter hehe :)

      Radera
    3. I början gick jag mest 4-6 km men nuförtiden när jag har orken så föröker jag gå 8-10 km, mest för konditionens skull :) men får jag ihop 6 kilometer är jag också nöjd en seg dag ;)

      Radera