tisdag 28 februari 2012

Hallå i lådan!

Idag har jag för första gången på (jagvetintenär!) varit i stan, fast jag bor så nära så blir det liksom aldrig av ändå, men idag blev det både lunch, ärenden och lite shopping :)

Lunchen intogs på kolhydratsälskaresfavoritplace: Fridays i kungsan, jag var lite skeptisk till utbudet men det var absolut inga problem att byta ut både det ena och det andra :)

Det blev grillad kycklingfilé med grillade grönsaker, sallad, coleslaw och en ruskigt söt "jack daniels" sås, jag åt inte mycket av den kan jag lova, men gott var det absolut!

Shoppingen blev en ny vårjacka, (kanske för tidigt tycker ni, men det är nu man ska passa på så länge det finns storlekar och utbud!).
Jag har länge varit sugen på en svart läderjacka, och efter tips av fina Louise så hittade jag en fuskis på Lindex som satt riktigt fint på.

Prövade medium och large men bestämde mig för en large eftersom medium satt så fult över brösten, däremot hade nog en medium varit bättre om man tänker på alla kilon som ska smälta bort i takt med snön.....men den dagen den blir för stor kan jag alltid sälja den vidare.


Skitsvårt att få en snygg bild...

Förhoppningsvis så krymper titsen lite också när jag går ner mer...

Stövlarna som jag knappt har gått med eftersom det vart slaskigt sen jag fyndade dem, men snart så är det bart ute och jag tror dom kommer att vara snygga till jackan.
Frukosten innan lunchen idag var 2 koppar kaffe och 1 kokt ägg, sen åt jag ju en så pass stor lunch så jag är inte ens hungrig än!
Men jag lär väl bli, och idag funderar jag lite på nån form av asiatisk wok med kyckling och vitkål.....hmmm...
Jag återkommer angående det...

Ha en fortsatt skön tisdag alla rara!

6 kommentarer:

  1. Tjuuuusigt!!=)) Vill också ha en snygg vårjacka men jag vet inte vaaad!! Älskar min armégröna vinterjacka å skulle kunna tänka mig en likadan fast lite tunnare...gah. Inte lätt!=)) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jättefin modell på jackan. Jag tänker också köpa en ny skinnjacka. Den jag hade letade jag efter i två år och sen gick jag ned 20 kilo:)) och kunde inte ha den mer...liknande skor har jag också. I löv them! Har traskat runt halva vintern i dem eftersom det inte har varit varken mycket snö eller kallt

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    Jag köpte ny förra året, brun, älskar den!

    SvaraRadera
  4. Snygg jacka och skor, vårklädes shopping är lite extra peppande ;-) Vinter & snö samt kyla kan hålla sig borta nu tycker jag!

    Visst var huset läckert, fast inredningen va ju uhm lite udda. Vet jag varit usel på att kommentera men saknat energin sista veckorna, behöver rejäl injektion sol och värme!! Fridays är gott men inte så supernyttigt, ska äta där på lördag fast i Malmö. Får bli Kungsan i sommar :D Hoppas du har en fortsatt fin vecka och 10km, damn ur good woman ;)

    SvaraRadera