lördag 18 februari 2012

Godmorgon!!

Vaknade (som varje lördagsmorgon) supertidigt! 07:15 som en inbyggd klocka...
Så uppe med tuppen och kika på barnprogram och rappande guldfiskar ;)

Några koppar kaffe senare står jag nu i köket och bakar, choklad & marängtårta med grädde och bär (ej lchf).
Jag gillar ju att baka men inte att äta sötsaker (vilken tur va), så fikavännerna som kommer idag ska få goffa i sig en riktigt god tårta.

Powerwalken igår blev 6 km, känns bra idag att jag orkade mig upp på bandet igår.

Middagen igår blev som jag skrev grillad kyckling med blomkålsris och currysås.
Fredags myset blev lite vin, men jag var så mätt så det blev ingen liten bit choklad, inte ens mandlar åt jag!

Det häftigaste med lchf är ju att man blir mätt på maten, man behöver inte "snacks" på kvällen, för mig är det nästan en konstig känsla att INTE ha något att tugga på framför filmen, men en otroligt skön känsla att ha kontroll och kunna styra sin hjärna.

Ikväll blir det mello, torrt vitt vin och lite plockmat tror jag.
Mina föräldrar kommer sent i natt från Spanien och ska sova här, förhoppningsvis så tar dom den sena färjan hem i morrn så vi hinner med en hemlagad brunch innan :)

Vad har ni för planer för kvällen?

5 kommentarer:

  1. Du är som min syrra i Hfors, hur kan man baka men inte äta!? :-) Jag ska sitta kvar i soffhörnet och hosta, det är mitt liv just nu, men jag samlar pepp från dina inlägg!

    SvaraRadera
  2. Haha säger som Fru Venus: hur kan man baka men inte äta!? ;) haha. Är grymt avundsjuk! Jag gillar bara att baka för att man "får" äta sen :P Mysigt med barnprogram på morgonen :D

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det skönt, att slippa va hungrig. Cirkelträningen är redan avklarad idag, det känns skönt, resten av dagen har jag inget planerat, så skönt!

    SvaraRadera
  4. Sv: Åååh Daniela vad du är gullig som skriver så!!<3 Jag förstår absolut att det är av välmening, mina kompisar här i "verkligheten" säger precis samma sak och innerst inne vet jag också det. Jag vill verkligen inte sabba något för hans barns skull, och jag vill inte heller leva som "den andra kvinnan". Problemet är att jag inte förmår mig till att bryta med honom heller, för jag har aldrig "fallit" för någon som jag har gjort för honom redan efter så här kort tid. Och så kommer jag behöva träffa honom tre dagar/vecka på jobbet... Men jag vet ju att det kommer ta slut, och just därför borde jag bryta nu, och inte om någon månad när jag redan blivit sårad och kanske dessutom sabbat något för hans barn. Bläää! Men jag uppskattar VERKLIGEN att du bryr dig, att det finns så fina människor!!! Kramar!

    SvaraRadera
  5. underbart då skall jag hålla utkik när jag e på ica!! thanks sweetie <3

    SvaraRadera