lördag 11 februari 2012

Godmorgon i stugorna!

Nu är familjen snart påväg till Spanien, det hade vart helt okej att hänga på kan jag säga.
Hoppas att dom får en skön semester!

Igår vart det en konstig matdag, den såg ut ungefär såhär:

Frukost: Smoothie
Lunch: 1 ägg och ett par matskedar kycklingröra
Middag: 1 wrap med kycklingröra

Sen slängde jag ihop 3 plåtar med frökex (ska ge bort 2 av dom) och en lchf morotskaka.

Jag är ju väldigt skeptisk mot bakning och sötsaker inom lchf, det är inget jag varken lagar eller äter.
Jag har inget behov av det, men eftersom familjen och vänner skulle komma över så tänkte jag att jag kan ju testa iaf :)
Och jag är väldigt positivt överraskad, den var saftig och riktigt god.
Absolut en kaka som är värd att lagas!

Jag hade inget kul att garnera med tyvärr...


Wrap med krämig kycklingröra
Kan absolut rekommendera wraps, enkelt och väldigt gott.

Ikväll blir det som nämnt "Mello-Middag", jag har köpt hem plockmat i mängder och så tänkte jag göra en smarrig västerbottenpaj med klassiska tillbehör.

Just nu myser jag bara i soffan, lite seg efter gårdagens mys med familjen läs vinmys.
Ska läsa lite bloggar, spela wf och ta en kopp kaffe till :)

Ha en skön lördag alla rara!

5 kommentarer:

  1. Jamen det var ju JÄTTETREVLIGT att börja en hungrig morgon med en bild på en MOROTSKAKA!!! ;-) God morgon.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte skriva: Ha så trevligt i Spanien men så läste jag igen och såg att de VELAT hänga på...
    Då får det bli TREVLIG HELG istället :O)

    Vilket recept använde du till morotskakan?
    kram MALIN
    Kungsjöbackens Kök

    SvaraRadera
  3. Vad fin morotskakan är! Jag vill ha recept på den! Kan du lägga ut det nån gång?
    kram
    Lana

    SvaraRadera
  4. Spanien lät ju najs! Men mellon är ju ok den med, haha! Jag tycker det är kul att man KAN göra fika om man vill, jag är inte den som fixar lchf-fika heller, men när det är t ex födelsedagar så är det skönt att kunna baka något till mig också, blir nästan alltid en minikladdkaka - som räcker i fyra dar, hahaha!!

    SvaraRadera
  5. Vill du lägga ut receptet på kycklingröran :-)
    Hälsn marianne i lchf gruppen

    SvaraRadera