måndag 20 februari 2012

Än en gång!

Än en gång är det en dåligt påläst människa som ger sig in i debatten   :(
Trist att man hela tiden ska behöva försvara sig för att man väljer bort dåliga kolhydrater.

Och att hela tiden kalla lchf för "bantningsmetod" gör mig bara arg, jag äter det som jag mår bra av, och jag hoppar inte på andra som inte äter som jag.

Tro mig, jag har aldrig ätit så bra mat som jag gör idag, och jag har inte ökat på köttmängden alls, snarare tvärtom.
Äter mer fisk och grönsaker än innan jag valde bort kolhydraterna.


ARTIKELN I SYDSVENSKAN

Stampar med foten och ser sur ut...
Uppdatering:
Det är Mer accepterat att äta pulversoppor än riktig mat, vad säger det om vårt samhälle?

7 kommentarer:

  1. Ja, visst är det trist :( Och hon lyckades klämma in klassikern "ät mer och rör dig mindre" också. Om man tycker att lchf innebär mkt kött så kan man ju enkelt justera mängden själv. Men i hennes ögon finns visst bara en sorts lchf.are som alla äter entrecote med bea-sås 7 dagar i veckan. Billig, importerad entrecote, såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp man blir lite lätt ledsen när alla verkar ha så snedvriden bild av kosten :/

      Radera
  2. Aaaahhhh.... jag blir så arg! Har precis läst artikeln och håller med dig fullständigt. Förstår inte varför det ska klankas ner på denna naturliga och hälsosamma livsstil aka LCHF?! Vi som har läst på och är medvetna om vad som händer i kroppen om vi skulle äta socker eller stärkelse för oss är det totalt ologiskt att äta på något annat sätt. För första gången i mitt liv har jag förstått att de inte är fel på mig, jag är inte karaktärslös utan jag har helt enkelt ätit fel mat som har gjort att jag har överätit för att mättnaden inte har infunnit sig. Vilken befrielse att äntligen kunna äta tills jag blir mätt och gott dessutom och ändå gå ner i vikt samtidigt som jag mår toppen!

    SvaraRadera
  3. Tänker inte ens läsa den, så trött på sånt! Men håller med dig, pulver / riktig mat? Borde inte vara så svårt....
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja, tydligen är det så :/
    Folk fattar dåligt vad LCHF är eller så vill dom inte fatta helt enkelt :(
    Jag tänker inte heller läsa...kommer bara bli fly förbannad jag oxå ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skrattretande grej som hände idag. Jag delade kostdoktorns länk på facebook. Direkt fick jag två kommentarer om att det enda rätta är att äta mindre och röra sig mer.
    Alltså man blir helt stum, de har bara sett ordet LCHF i rubriken och gick ej ens in och läste vad jag länkat till.


    Ang. artikeln så är det skrämmande vad en del är dåligt pålästa och okunniga och till råga på allt får så stor plats i media.

    Sedan jag börjat med LCHF så har jag blivit en medveten konsument.

    SvaraRadera
  6. Håller med!

    Dessutom verkar det mer ok att svulla pizza och godis, då minsann är det ingen som gnäller men ändå är fetma en folksjukdom i många länder och mycket av statens pengar går till alla dessa operationer (Gastric Bypass) som är svindyra att hålla med.

    Så fort man nämner att man äter lchf så blir folk ögon som tallrikar "Va? Äter du inte potatis och pasta? Det har man ju alltid gjort och det är en del i kostcirkeln!!"

    Folk är så jäkla indoktrinerade med att man SKA äta vissa saker bara för att man gjort det så långt man själv minns vilket är naivt.

    Jag har aldrig mått så bra som nu :)

    SvaraRadera