onsdag 8 februari 2012

Baahhh!

Jag vet att jag inte ska kika på vågen, men när den visar 1 kg plus sen förra veckans vikt (och jag har ny vägning i morgon) så kan jag inte låta bli att störa mig...

Jag gör "allt" rätt, jag fuskar inte, jag rör på mig, stressar inte och sover bra.
Varför ska då vågen ticka uppåt? den kan väl i så fall stå still? (nej jag ska inte ha mens heller...)

Jag börjar fundera på min motion, tar jag i för mycket?
Ska jag låta kroppen vila mer emellan mina långa pass?

Mycket frågor och inget svar då alla vi människor fungerar så olika, det som funkar för en person kanske inte alls funkar för en annan.

Tålamod är säkert lösningen, kanske jag skulle gömma undan vågen ett tag och bara fundera på skolan, maten och allt annat...

Godmorgon föressten! :)

Nu blir det kaffe och bloggläsning.

P.S Det är när jag får motstånd och allt inte går jättebra som jag brukar ge upp...
Därav år av olika metoder och bantning, men oavsett vad vågen säger så finns det inte en chans att jag ger upp idag.

17 kommentarer:

  1. Skönt att se din sista kommentar. Ge INTE upp!! Du gör ju allting rätt och då kommer du ju att gå ned förr eller senare. Som du sa själv så har du ju minskat på måttbandet och det är väl mindre du vill bli?! Då så...skit i vågen och fortsätt träna på. Att dra ned på träningsmängden hjälper inte såvida man inte överäter när man har tränat eller tvärsom äter för lite. Gör man det näran tränar så går man inte heller ned i vikt. Kan vara värt att tänka på.

    SvaraRadera
  2. Håller med Tessan! Jag kan bilda klubb med dig, är lite si å så med vågen just nu, den hoppar upp å ner, men med lchf så känns inte det så jobbigt, maten är god, jag VET att jag gör rätt, och resultatet kommer! Kroppen är en konstig mekanism, man vet aldrig på vilket sätt den reagerar, ta det med ro Daniela, snart så släpper det!=) Kram å ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Ställ undan vågen och fortsätt kämpa, resultaten kommer! Kom ihåg att det har tagit ett tag att "få dit" kilona och förmodligen kommer det att ta lika länge att få bort dem. Väg dig igen om en månad! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack alla, jag vet att det mesta handlar om tålamod...
    Men jag kan bara inte låta bli att gnälla ;) Jag är sjukt otålig...
    Men som sagt jag kommer inte att avvika från hur jag lever och äter just nu, eftersom jag mår toppen :)
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Kanske du helt enkelt har byggt lite muskler. :) Ingen panik i stugan!

    SvaraRadera
  6. Tålamod är helt klart lösningen och att träna kontinuerligt.
    Vet att du inte kommer att ge upp! Man måste få gnälla ibland, det känns liksom bättre efteråt :)

    Tycker du ska strunta i vågen ett tag och fokusera på känslan i kroppen i stället.

    Du har så passande bilder till dina inlägg :)

    Bamse kramen till dig min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju precis så, ibland är man extra gnällig ;) fast man vet att man gör allt rätt och att det får ta tid...
      Kram på dig med vännen!

      Radera
  7. Jag har precis börjat läsa din blogg. Surfade tillbaka lite och kollade första inläggen. Gör det du med, för herregud vad långt du kommit! Det här klarar du galant! Och kom ihåg: måttbandet är viktigare än vågen!

    SvaraRadera
  8. Haha jag gjorde det, jag åt lite annorlunda och tyckte att jag var duktig som gick 3-4 promenader ;)
    Det är nog ganska bra att jämföra så att man ser hur mycket man lärt sig och ändrat på.
    Mycket vin, nötter och frukt åt jag också... hoho

    SvaraRadera
  9. Ge inte upp..Kämpa på!! Men jag känner så väl igen mig själv i det du skriver!! Pepp-kram

    SvaraRadera
  10. Ibland behöver kroppen "vila sig i form". Testa att vila nån dag och testa något helt nytt, kroppen anpassar sig när det blir rutin. Själv går det segt med motivationen, men vi ger som sagt ALDRIG upp! :D

    SvaraRadera
  11. Men kjære du :) Du har fått muskler :) Og det er bra! Muskler veier mer enn feet, men er mindre i volum enn fett. Så om du har gått opp en kilo, så er det kun muskler, og det er en bra ting! Stol på målebåndet, og drit litt i vekta :) Grattis med mer muskler! :D

    SvaraRadera
  12. Usch va tråkigt!! Men den där jäkla vågen är nog många gånger en bov! Jag funderar skarpt på att kasta ut den ett tag!

    SvaraRadera
  13. Struna i att väga dig! Ta bilder och mät dig varannan vecka. Heja dig! / Lisa

    SvaraRadera
  14. Jag kan också stirra mig blind på vågen och bli helt ledsen (och besviken!) för att vågen inte visar minus. Men sekunden innan kan jag ha speglat mig och verkligen sagt till mig själv att det händer saker med kroppen. Ändå är det som att vågens siffror betyder mest. Jag jobbar på den biten, och så ska du. Mät din kropp, bli glad över minskade centimeter och titta på din kropp. Skit i vågen och jobba framåt :) Du är verkligen jätteduktig och precis som någon kommenterade tidigare borde du gå tillbaka till gamla inlägg och se hur du har utvecklats. Du har en helt annan inställning till "livet" än tidigare.

    Keep up the good work! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla fina ord! :)
      Och ja jag ska gå in och läsa igen, har själv inte tänkt på hur jag är idag och hur jag var då...
      Spännande att andra märker sånt!
      Kram

      Radera