måndag 30 januari 2012

Tjoff!

Så var den dagen förbi!

Det blev 8 km powerwalk på bandet och lite armövningar med tyngder.

Frukosten blev 1 kokt ägg och en avokado, ett par muggar kaffe.
Lunchen blev ugnsstekt lax med en kall dillsås och broccoli, riktigt gott och väldigt mättande!

Så återigen alla ni som tror att vi dränker vår mat i smör och fett, tycker ni att jag äter Massor med fett på fett ?
Eller ser min tallrik ganska okej ut ?
Om Inte, vad är felet? :) 

Det behövs inte mycket extra fett om man äter en naturligt fet måltid, som laxen till exempel!
Det enda jag gör annorlunda än förut är att jag inte tar bort fettet, jag låter det vara kvar= Jag blir mätt snabbare och orkar mer med ett jämnt blodsocker :)

Såsen hade ju ändå varit kvar om jag hade ätit potatis, för hur gott är det med en bit lax, potatis, broccoli utan nån sås? Ärligt...

Slut tjatat för denna gång ;)
Nu ska jag försöka fundera ut vad det blir till middag ikväll, kanske kyckling...

So long darlings!

10 kommentarer:

  1. Nä det är ju inte som att man klunkar i sig grädde, man äter smart helt enkelt! :)
    Och det är inspirerande att se en sådan nyttig måltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis, svårt att få folk att förstå det ibland bara :)

      Radera
  2. Åh vilken härligt bild. Liknar min dagens faktiskt. Stekt lax med kokt brocoli och kall turkisk youghurtsås. Mums va gott det är och man saknar inte alls kolhydraterna i detta läget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är sällan som jag saknar kolhydrater faktist, jag tror att det handlar om att variera sig :)

      Radera
  3. Gör du dillsåsen själv? Kan inte du ge mig recept på det? Äldsta sonen säger att han får en så god dillsås på internatet han bor på, men han glömmer ju be om receptet hela tiden!:)) Skulle va kul att överraska honom med dillsås till fisken som vi ska äta i helgen.:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gör det enkelt för mig och blandar 2 delar majonnäs med 1 del creme fraiche, sen har jag i citron, dill, citronpeppar, 1-2 tsk hackad kapris, salt och peppar. Vill man så kan man ha i lite finhackad saltgurka också!
      Jag tycker att den är supergod till det mesta :)
      kram!

      Radera
  4. Tacktack för receptet!! Å du - VI ÄR GRYMMA båda två!:)) Kram på dig gumman!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Vassego! japp vi är rätt grymma! Kram!

      Radera
  5. folk tror ju att man käkar ett paket smör till frulle xD

    Jag testade att göra spagetti av ditt lasangeplatterecept. Sjukt gott, smakade som vanlig pasta nästan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis :)
      Kul att du gillade det! :)

      Radera