söndag 8 januari 2012

Slappar Söndag

Har inte gjort ett dyft idag, riktigt lugnt och skönt.

Frukosten: Smoothie på hallon och jordgubbar.
Lunch: Ost & skinkpaj med sallad, mumma.
Middag: Ingen aning, drack nyss en stor mugg te med kokosfett i så jag är inte direkt hungrig :)



Jag funderade lite på det här med low carb och träning, och överallt läser jag samma sak...
Att folk knappt går ner i vikt (på vågen) när dom tränar samtidigt som dom kör lchf.
Men det kan omöjligt stämma, jag tror mer på att det är fettet som omvandlas till muskler och därför står vågen stilla.
Jag har mätt mig nu innan jag började min "nystart" och det ska bli intressant att se vad det visar.
Sen har jag ju en våg som mäter både fett% och muskel% så om vågen skulle (mot förmodan) stå still så kan jag kanske få svaret där?

Vad tror ni andra?

11 kommentarer:

  1. Jag skulle kanske gått ner mer på detta året om jag inte tränat, men å andra sidan så har min kropp fått en bättre form av träningen å det värderar jag högre.=)

    SvaraRadera
  2. Precis som jag tänker, det är klart att det rasar ner om man inte tränar eftersom man då inte heller bygger muskler. Och alla vet att muskler väger mer än fett osv.
    Men som jag skrev, nu har jag koll på mina procenter så det ska bli intressant! :)

    SvaraRadera
  3. Om det är så att man inte går ner i vikt när man tränar, kanske det beror på ökat kaloriintag, för att de blir hungrigare av att träna? Bara en tanke...

    SvaraRadera
  4. Jag tror du har rätt där, med träningen, vagen och LCHF alltsa. Berätta gärna vad din vag säger framöver. Jag fokuserar mer pa träning fran och med nu, sa jag skulle tro att det kanske händer mindre pa vagen än vad det hade gjort annars, men det aterstar att se. Har i alla fall 2 par jeans och en kjol att testa emellanat, utöver vad vagen säger.

    Svar: Ja det var en bra dag. Fyndade en grym stickad tröja för 4 euro, ett av de bästa fynden hittills tror jag bestämt.

    SvaraRadera
  5. ZtorZillen: Njae det kanske gäller många men jag utgår ifrån mig själv och jag äter inte mer fast jag tränar, dock ser jag till att ladda med proteiner.
    Men som sagt saka det bli kul att se resultaten framöver på alla olika procenter :)

    Ellen: Jag promise to keep you posted :D
    Ska verkligen bli intressant...skulle vilja spola fram tiden några veckor :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag håller nog med dig. Himla gott det där såg ut! :-)

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅh en sådan våg skulle jag vilja testa!!!
    vilken modell har du?

    SvaraRadera
  8. Fröken Nilsson: Jag har en Omron BF 511 analysvåg. Köpte min på Apoteket! den är toppen!

    SvaraRadera
  9. Tack! kanske skulle skaffa mig en sådan!

    SvaraRadera
  10. Jag har inte den erfarenheten. Man kan stå still i början om man som i mitt fall har hållt uppe en stund men oftast så upplever jag att det går snabbare med viktnedgången om man tränar. Tränar man hyfsat hårt också (löpning, spinning eller hård styrketräning) så behöver man inte heller vara fullt så strikt med kolisarna heller...

    SvaraRadera