söndag 22 januari 2012

Om ägg!

Eftersom jag fick däng för att jag är en dålig förebild som bara äter ägg så kan jag förklara lite bättre och mer ingående...

Ägg är världens bästa livsmedel, jag får i mig alla vitaminer förutom c-vitamin (och då äter jag lite gul paprika för att väga upp det).

Dessutom vet ni som läst min blogg (mer än förra veckans inlägg) att jag äter väldigt varierat, det var första gången som jag testade "ägg-deff-light" och jag mådde toppen.

Det jag kan poängtera till dig Laura är att jag har läst näringslära och har du mer synpunkter om ägg så tycker jag att du ska läsa DETTA först!

Återkommer med bilder på gårdagens middag senare, och nej det var inte ägg ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Haha ja herregud...bara för att man äter ett par ägg om dagen sa innebär det inte att man "lever pa ägg". Jag har aldrig upplevt dig som att du bara lever pa ägg, tvärtom, du lagar ju massor med god mat! Det är bara att skita i sana idioter som inte vet vad de pratar om. Kram!

    SvaraRadera
  2. Dessutom är ägg (fick jag höra av en vegan) det mest försvarbara animaliska man kan äta, då det är obefruktade ägg man äter, som ändå inte skulle bli kycklingar, utan bara skulle ruttna bort ändå.

    SvaraRadera