måndag 30 januari 2012

Mums vilken middag!

Jag är ju lite seg med att testa nya saker, men alla har lovordat blomkålsriset så mycket så jag kände att det behövde testas!

Så kvällens middag fick bli kycklingfilé med blomkålsris och en hemlagad currysås.
Jag måste säga att jag är lite lätt lyrisk, "riset" var lätt, fräscht och gott till.
Plus att du får i dig grönsakerna på ett roligt sätt.

Nu sitter jag och tjattrar med lillasyster och kollar på tv, skön lugn måndag!

Hoppas att ni har haft en bra måndag! kram på er!

7 kommentarer:

  1. Ja visst är det gott med blomkålsris, gillar det massor. Hoppas det har gått bra med plugget idag! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Lät gott! Har ännu inte testat riset men ska ge mig på det i nästa veckas matplanering. Kul blogg! Är ny med lchf och kör renodlad lchf i 8 v med viktnedgång som mål. blogg.mama.nu/molly

    SvaraRadera
  3. ser gott ut....men hur gör du riset då? Koktid?

    SvaraRadera
  4. Ser hur gott ut som helst! Ska nog göra currysås sen när jag börjar äta som vanligt igen ;)

    SV: Samma här! Det är inte gott, det är inte kul och jag tror inte det håller i längden att äta "bara" såhär. Men det är mest för att testa psyket :) Tycker du absolut kan prova och bevisa för dig själv att du kan ;)

    SvaraRadera
  5. Blomkål är hur gott som helst! En stark favorit!

    SvaraRadera
  6. Kan inte du lägga ut ett recept på din currysås? :D Vet att du säkert måttar mest men den ser så jääävla god ut så vore kul att prova haha

    SvaraRadera