måndag 2 januari 2012

Lugn dag

Veckohandlat idag, skönt att fylla på kylen med massor med bra mat.

Gick en powerwalk och testade dom nya gympaskorna från Reebok som jag beställde, Easytones.
Väldigt ovant i början, man använder en hel del "nya" muskler som man inte är van med, men det blir säkert bättre ju mer man går in dom.

Har även lagat massor med mat idag, en stor form med kållåda, lax i ugn och 2 plåtar med fröknäcke.
Nu är även frysen lite påfylld, skönt de dagar som man har noll fantasi eller lust att laga middag/lunch.
Frukosten idag blev ett litet glas smoothie med linfrön, före powerwalken drack jag en celsius.


En liten tallrik kållåda blev dagens lunch

Lax med gräslöksås och sallad till middag
Nu ska jag mysa upp i soffan med en stor mugg te, utan kokosfett då det tog slut idag.
Får se om jag hittar det på hälsokosten, föredrar det utan kokossmak.

Kram

UPDATE :) gick ytterligare en pw så dagens motion blev 7 km :) NU duscha och sen läsa topphälsa och amelia som kom med posten idag :)

6 kommentarer:

  1. Det är kul att ha en sån där matlagningsdag ibland, å så kunna gå till frysen sen å bara ta nåt.:) Smidigt!

    SvaraRadera
  2. Ja Åsa det är det verkligen! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa din blogg!

    Jag har ätit LCHF tidigare och gick ner mycket, nu ska jag börja igen! Hejja oss! :)

    SvaraRadera
  4. Elena: Vad kul att du gillar den! :) Absolut hejja oss!

    SvaraRadera
  5. oh vad gott det ser ut och jävlar vad duktig du är. Skulle också behöva gå ut på lite promenader snart ;P

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat!!
    Vad gott det ser ut...
    Jag har tänkt och läst på om LCHF men just nu kör jag måltidsersättning 2 ggr om dagen samt kyckling, fisk eller kött + sallad till lunch och en massa vatten såklart, trivs jättebra med det!

    Ha det gott!

    SvaraRadera