onsdag 25 januari 2012

Kvällens middag!

Nu när bildöverföringen funkar som den ska så får ni en bild på kvällens smaskiga middag!

Pitabrödet gjorde jag enligt receptet på pasta, formade det som en tortilla och gjorde den så tunn som jag kunde.
Innehållet är kyckling (med en hemlagad "gyros" marinad), riven ost, grönsaker och en hemlagad tzatziki.

Det påminde väldigt mycket om riktig gyros i smaken, och efter en tugga flyttades jag 11 år tillbaks i tiden och kom ihåg när jag åt min första gyros på ett halvsunkigt gatukök och drack billigt rödtjut i Grekland :)

Nu ska jag drömma vidare om Grekland i min sköna säng!

Sov gott alla rara! :)

6 kommentarer:

  1. Ser smaskens ut!! Jag hade faktiskt funderingar på att använda pastadegen till att göra tortillabröd, tunnbröd. Borde bli gott om man steker det på stekpannan med hög värme..

    Tycker du är så himla duktig som orkar träna så hårt på lchf, har hört många klaga på att det är så mycket tyngre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Ja testa det där med att steka, det kan bli gott!

      Radera
  2. det ser hur gott ut som helst :)

    SvaraRadera
  3. ÅÅ såg super gott ut
    kan man få tjata om receptet hehe på hela vad som är i å så med // Yvonne

    SvaraRadera
  4. Det där såg riktig gott ut, det måste jag testa :)

    SvaraRadera