tisdag 3 januari 2012

Kokosfett och gott te!

Idag har jag handlat nytt kokosfett, hittade ett ekologiskt utan smak på Life-butiken.
Förutom när jag bakar fröknäcke så använder jag det i te, dock i små mängder då min mage brukar reagera rätt kraftigt om jag tar för mycket.

Har även storstädat idag, och det behövdes verkligen.
Dammigt och skitigt i hörnen, det är så mycket roligare att mysa upp i soffan på kvällen om man inte behöver se allt man "borde" göra.


Dricker just nu ett te från Yogi tea som heter women´s fitness.
Gillar att dom har små "ordspråk" på varje tepåse :)

Frukosten idag blev 2 stekta ägg med ost och skinka på, måste försöka varva lite mer så att jag inte fastnar i smoothie-träsket.
Är ju helt såld på smoothies men dom innehåller ju mer kolisar eftersom jag har både grädde och turkisk yoghurt i dom.
Kanske blir var 3:dje dag :)
Lunchen blev lax med sås från igår, gott!

Nu ska jag dricka en mugg te och sen ställa mig på bandet en sväng :)

Ha en bra dag alla rara!

7 kommentarer:

  1. Stekt ägg med ost o skinka, det har jag inte provat, måste jag göra, låter gott!

    SvaraRadera
  2. Ja det är gott! smakar lite som varm macka :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Det är lite vacklande prova sig fram just nu ;) Tyckte gårdagen funkade bra, har ju följt din blogg ett tag så har en del inspiration att hämta ifrån till middagar & lunch!

    SvaraRadera
  4. Läste om kokosfett idag och blev nyfiken, du får gärna skriva vad du tycker om det! :)

    SvaraRadera
  5. Helen: Toppen! :)

    P: Kokosfettet är toppen, som sagt så har jag det mest i te och i fröknäcket.
    Men det går utmärkt att steka i och det tål mycket högre värme än smör! Köp och pröva! :)

    SvaraRadera
  6. Det är samma kokosfett som jag köper!=) Bra pris på det! Jag gör fett-te allt som oftast, funkar skitbra.=))

    Festligt med tepåsarna!=)

    SvaraRadera
  7. Hehe ja jag maste ocksa försöka trappa ned pa smoothisarna...men det är ju SA gott!

    SvaraRadera