fredag 6 januari 2012

Kan man kalla rivstart....

Den här veckan har jag:

  1. Gått 36 km
  2. Inte ätit en enda dålig kolhydrat
  3. Inte druckit en droppe alkohol
  4. Bestämt att gå på massage 1 gång i veckan
  5. Gått ner 1 kg
  6. Upprepat mantrat: Uthållighet är en dygd ;) haha...

Nu sitter jag ganska nöjd i soffan efter en lång varm dusch, pw idag blev 7 km.

Ska mysa i soffan framför Criminal Minds resten av kvällen och middagen blir Oxfilé med fetaost-sallad.

Vad äter ni ikväll? :)

8 kommentarer:

  1. Vad DUKTIG du är!! :) Här blir det nog den sista biten julskinka med coleslaw ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är ju skitbra helt enkelt! :-D
    Likt Ellen äter jag julskinka, fast med bea och lite paprika.

    SvaraRadera
  3. Åhh vad gott det lät med skinka :) och TACK! jag känner mig lite duktig :)

    SvaraRadera
  4. Kommer hålla mig till lchq tänket men är nyfiken av mig, kan inte skada att se hur vv fungerar ;-)

    Vill få in sambon ordentligt i bra vanor nu, har inte lagt fokus på fett utan mer mindre kolhydrater. Han behöver bli lite nertrimmad *visslar oskyldigt*, ja jag med förstås.. Var era mail från Anna något också? :o) Undrar hur dom väljer ut??

    SvaraRadera
  5. Satan vad duktig du är :D Heja heja. Själv har jag varit och köpt träningskläder för typ första gången i mitt liv :P

    SvaraRadera
  6. Själv tycker jag att det är så vansinnigt tråkigt att laga mat och äta själv så det brukar oftast bli något ihoprört. Ofta kladdigt och gott. Likadant idag.

    Jag hade inte speciellt mycket i kylen men... Stekta kasslertärningar med sockerbönor (eller vad de heter), körsbärstomater och lite brie och gräddost ihoprört. Kladdigt, konstigt men riktigt gott.

    Gick upp tre kg mellan lör-tis. Har tränat varje dag denna vecka och gått ner två av dem. Återstår att se vad vågen säger i morgon.

    Styrketränar tre ggr per vecka och kör 45 min på crosstrainern två ggr. Går dessutom relativt mycket. Till och från skola etc.

    // Nisse

    SvaraRadera
  7. Heja dig!:) Du är superbra! Mat intogs på jobbet ikväll, två kalla pannbiffar.:))

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är, superbra jobbat!!!

    Ikväll åt jag räkgryta med fänkål, paprika, schalottenlök och saffran, toppad med Lallerstedts Lime-aioli - såååå gott! Till förrätt parmesan chips med rökt lax, creme fraiche och löjrom. Till efterrätt ostbricka. Allt tillsammans med äldsta tjejkompisen = skön fredag!

    SvaraRadera