tisdag 24 januari 2012

Inget att klaga på!

Jag har absolut inget att klaga på idag heller :)
Har fått min motion, ätit bra mat och har även hunnit med morgondagens plugg.

I morgon ska jag börja med mitt första praktiska prov som ska vara klart i slutet av veckan.
Det känns som om jag har rätt bra flyt på alla plan just nu.

Dagens lunch uteblev, så jag tryckte i mig ett kokt ägg innan jag började med middagen för att inte bli sådär jobbigt hungrig.

Middagen blev hemlagade köttbullar, gräddsås, broccolipuré, pressgurka och lite lingon.
Otroligt gott kan jag lova, och broccolipuré är minst lika gott som blomkålspuré så testa det om ni inte gjort det än!

Nu ska jag slappa resten av kvällen, det känns som om jag är värd det!

Vad åt ni för mat idag?

9 kommentarer:

  1. Hej! Jag måste bara fråga? Som du skriver; att du inte är sugen på sött och onyttigt längre. Känner du aldrig det suget att du längtar efter något? Eller att du känner att du inte kommer äta det mera alls?
    Jag har alltid haft ett extremt sockerberoende och har börjat med LCHF nu för att kunna bli av med det + kilon! :)
    /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag kan få sug vid enstaka tillfällen men då beror det på att jag har haft för långt mellanrum mellan målen.
      Eller att jag har ätit för lite och snabbt blir hungrig/sugen.
      Men sockersuget är som bortblåst för mig, jag lagar knappt sötsaker alls fast det finns bra lchf-alternativ.
      Men vi är ju alla olika så pröva dig fram och se vad som funkar för dig.
      Ett viktigt tips är att ta ett stort glas vatten eller en mugg te om du känner sug!

      Lycka till!

      Radera
    2. Tack! :) Hur mycket har du gått ner sen du började?

      Radera
    3. 6,3 kg, men nu när jag kör strikt lchf och tränar så hoppas jag på att gå ner lite fortare. :)

      Radera
  2. Glad du inte ser lchf som en religion ;-) Tänker ju inte lägga ner motion & matvanorna utan bara ha stenkoll på portionsstorleken. VV känns som ett bra mätverktyg, men "light" konceptet får de behålla själv, drar hellre ner på matmängd än går över till det ;-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej gud nej ;)
      Jag tror att alla måste hitta sin egen balans angående kosten.
      Man känner sin egen kropp bäst :)

      Radera
  3. Din mat ser alltid så jävla god ut :D Hur har du råd med att göra allt från scratch? Och tid framförallt haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte dyrare än att köpa "färdiga" rätter, det blir nästan billigare att laga egen sås/köttbullar/gurka m.m.
      Man köper större mängder och så planerar man maten dag för dag :)

      Och tiden är inget bekymmer, är så van i köket så det går skitfort.
      Det tog ca.30 minuter att slänga ihop dagens middag, från scratch!

      Radera