fredag 20 januari 2012

Happy!

Jag är glad och nöjd :)
Har hunnit med allt jag planerade att hinna med idag!

Nu håller jag på och gräddar den andra plåten med fröknäcke, skönt att göra två plåtar direkt så räcker det ett tag.

Och den som säger att man inte kan träna eller leva utan/med lite kolhydrater är SÅ ute och cyklar.
Mitt matintag idag har varit:

Frukost: 2 ägg, lite skinka
Mellis: te med kokosfett, kaffe med grädde
Lunch: Lax med sås och en bit paprika
Middag: Ingen aning, är inte ens hungrig än :)

Och då har jag kört 8 km intervall powerwalk + armövningar, pluggat (jo man kan tänka utan kolhydrater också :) och är piggare än nånsin!

Jag vet inte hur det är för er andra, men jag har blivit sjukt mycket piggare av att utesluta socker/kolhydrater.
Och jag kan inte längre bita ner mina naglar när jag blir frustrerad (på plugget exempelvis) för dom är för hårda.
Ilands problem kallas det tror jag ;)

Dagens lunch, visste ni att paprika innehåller c-vitamin?
Nu ska jag kika till knäcket, måste strax åka och hämta syster nr.1 för att köra henne till syster nr.2 :)
Dom ska ut och göra stockholm osäkert i kväll så håll er inne! :)

5 kommentarer:

  1. Hej Daniela! Jag har sagt det förut och jag säger det igen, GRYM SIDA! Letar efter receptet på frö-knäcket, men hittar det inte. letar jag på fel ställe? Kan även rekomendera att köpa expressen helgbilaga, då det är en 100 sidors LCHF-tidning =) JIPPI!! Keep up the good work! Hälsningar Anna (vi mailade häromdagen så då vet du nog =))

    SvaraRadera
  2. Tack (igen) :)
    Kul att du trivs här!
    Fröknäcket hittar du här: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/06/22/medverkan-i-radio-krokomaredalen-med-prat-om-lchf-och-froknackebrod/

    SvaraRadera
  3. Man blir ju så osocial av att inte äta kolisar också. Jag kände mig oerhört utlämnad å ensam igår kväll när jag åt stekt fläskfilé med bea å chilicheesebollar. För de andra åt ju potatiskroketter.;)

    SvaraRadera
  4. Visst blir man piggare av LCHF !! Det har jag också märkt. Dessutom har jag inte ens varit förkyld sen jag började med den kosten (6 mån sen) och då har min familj & arbetskamrater varit förkylda/sjuka fler ggr .. =)
    De fröknäckena har jag också gjort flera ggr, är jättegoda!!
    :)

    SvaraRadera