måndag 16 januari 2012

Fy bubblan!

Jag blir G A L E N  på plugget, som sagt så ser jag framemot när de här veckorna är över och jag får börja plugga ett roligare ämne...

Lunchen idag blev 2 små pizzabitar från frysen, lite trist lunch...dom blir lätt torra när man micrar dom.
Middagen däremot blev godare, jag tog upp en fläskfilé från frysen i morse och sen gjorde jag en version på "Fylld kycklingfilé med bacon", så jag putsade först fläskfilén och sen skar jag ett snitt i den och fyllde med cheddarost och jalapenos.
Sen lindade jag in den i baconskivor och fäste med tandpetare.
Fräste den i smör så att den fick lite färg och sen in i ugnen med en termometer i.
Tog ut den vid 62 grader, men nästa gång får den vara inne till 65-68 tror jag, för den var lite för "mjuk" för min smak.


Före

Efter

Vitlöksdipp och sallad med citron till, mums!
Har fortfarande inte gått min pw, pluggandet drog ut på tiden.
Ska smälta maten först och sen gå en prommis.

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Va häftigt att du läser mig blogg! Jag ska deffinitivt börja kolla in din blogg! O lite inspiration i matlagningen är verkligen inte helt fel!! Äter du helt enligt LCHF?

    SvaraRadera
  2. Jösses va gott det ser ut!! Skulle kanske attackera fläskfilén jag har i frysen...hmm. Det är inte så att du har lite dille på jalapenos för tillfället?;)) Men jag håller med, det ÄR gott! Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sååå gott med jalapenos :)Kram!

      Radera
  3. Ser jättegott ut! Ska ha kalas i helgen .. detta är absolut ett alternativ att laga! =)

    SvaraRadera