fredag 30 december 2011

Seg idag...

Det blev nog ett par glas vin för mycket igår.....

Middagen igår innan jag rusade iväg blev 2 stekta ägg med skinka och ost på.
Och det var nog bra att jag åt "vettig" mat innan jag började dricka vin för annars hade jag nog blivit redlös efter 2 glas...

Nåja idag bakar jag fröknäcke och kollar på tv, ska iväg och handla senare till morgondagen.
Kommer att fira med goda vänner och vi har "delat" upp menyn, jag ska laga en förrätt.
Det blir enkelt men gott, ceviche på räkor med massor med chili :)

Har druckit en smoothie idag, är inte sugen på varm mat alls.
Får se vad jag hittar på för middag idag, har både köttfärs och rostas hemma.

Vad ska ni äta i morgon?

5 kommentarer:

  1. Jag fixar förrätten:
    Laxrulle med pepparrot & philadelphia och rödlök
    Rostade stjärnor(till de som äter bröd) med lite räkröra på

    Varmrätten blir marinerad tjälknöl av älg + rostade grönsaker och kall bearnaisesås

    Efterrätten är hemlig men vi som äter LCHF får nog mörka tryfflar med chili

    Vi lär inte vara hungriga på nyår iallafall!!!

    SvaraRadera
  2. Du det där lät ju hur gott som helst! :) Gott nytt år på dig!

    SvaraRadera
  3. För oss blir det Surf `n turf, gratinerad hummer och oxfilé med madeirasås. Och till efterrätt blir det kokospannacotta. Längtar redan :) Ha en fantastisk fredag! / Camilla

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte vad vi får till förrätt å varmrätt, för de gör värdparet. Vi står för efterrätten som blir Moniques chokladmousse med björnbär å vispad grädde.:) Å så har vi köpt raketerna!;))

    SvaraRadera