torsdag 22 december 2011

Hemma på ön!

Tidig morgon och full rulle hela dagen!

Åt bacon, korv och äggröra på båten över, sen sov jag nästan resten av resan.

När jag kom hem så var mamsen på jobb så jag kunde i lugn och ro använda hela köket :)
Har kokat choklad-kola, lagt in en citronsill och förberett strömmingen.
För första gången i hela mitt liv har jag "skinnat" strömming och gravat den.
I morgon ska den få rinna av och sen ska jag blanda "såsen" som den ska ligga i, mums!

Middagen idag blev ganska simpel, farsan slängde på grillen (ja vi i vår familj grillar typ året runt) och jag marinerade fläskfilé.
Till köttet blev det en hemlagad pepparsås och sallad med fetaost och rödlök.
Gott och mättande.




Efter maten hade jag bestämt att ta Gunvald (familjens golden retriver) med på långprommis.
Fick oväntat sällskap av farsan, och det blev en 7 km lång promenad.
Nu är vi hemma, svettiga och trötta.
Nu ett glas vitt i väntan på bastubad!

Härliga dag!

Hoppas ni alla njuter och har det gott! Kramar!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig dag :) Här har jag ocksa statt i köket en hel del bade igar och idag!

    SvaraRadera