söndag 4 december 2011

Härlig spotting med Chill Out!

Spottingen ägde rum på restaurang Gotland på brunnsgatan, mysig och fin restaurang!


Vi började provsmaka Chill Outs Rosévin som heter: Coastlines Shiraz och kommer från USA, ett lätt och fruktigt vin.
Mitt favorit av dom vi prövade!
Det finns på systembolaget och kostar 179:- kronor för en bib.
Tyvärr var det såklart detta vin som hade mest socker i sig, 14 gr/liter enlig systembolagets hemsida.
Inget jag kommer att dricka mycket av just pga detta, men det var Otroligt gott!
Kan bli ett "jag unnar mig ibland" vin :)
Fina Jessica följde med mig som sällskap :)

Sen fick vi lyssna på en presentation av alla viner och tips på vilka viner som passar till mat och vilka som kan drickas som dom är.

Det vita vinet som testades heter: Chill Out Verandas och var också väldigt gott, det kostar 169:- på systembolaget. Druvan är chardonnay och vinet kommer ifrån Australien.
Fruktigt och fräscht vin med inslag av citrus och honung.
Endast 4 gr. socker /liter!

När maten serverades testade vi rödvinerna, det första hette Chill Out Sunset och är ett medelfylligt vin från Australien som passar både till mat eller som sällskapsvin!
Druvan är Cabernet Sauvignon och vinet hade en bärig fin ton.
En bib kostar 179:- på systembolaget.
Endast 3 gr.socker/liter!

Det andra rödvinet vi testade heter Chill Out Lakes lite fylligare och mer kryddor än det första.
Druvan är Shiraz och vinet kommer ifrån USA.
Jag gillade även det här vinet, men jag tror att det passar bäst ihop med mat.
En bib kostar 175:- på systembolaget.
Mindre än 5 gr. socker/liter!
Det sista vinet ut var ett rött ekologiskt vin som heter Chill Out Mountains från Argentina, det kommer i en praktisk petflaska som är perfekt till picknicken/båtturen ute på nån klippa i solnedgången :)
Det här vinet hade en speciell ton som jag inte kan sätta fingret på, det var fylligt men inte för mycket tanniner och en härlig rund ton.
Druvan är Malbec.
Det kostar 62:- på systembolaget för en flaska!
Mindre än 5 gr. socker/liter.
 Det serverades Massor med god mat, sallader, pajer, bröd, ost, skinka, såser, kött, lax, äggröra, bacon, korv! ja det fanns verkligen ALLT! :)
 Jag tog sallad, kött, sås, lax m.m, supergott!
Om ni inte har registrerat er än på Spot and Tell  så GÖR det nu!
Dom har massor med roliga Spottings och tellings som ni kan få ta del av, och allt är gratis!
Kan inte bli bättre :)

Det här var min första Spotting men jag hoppas på att få chansen att gå på fler!
Det var en helt underbart rolig eftermiddag med trevliga människor, goda viner, god mat och mycket skratt!

1 kommentar:

  1. Tack själv :)

    Nu hoppas vi på fler härliga spottings så vi kan ses igen ;)

    Kram

    SvaraRadera